Zadaniem tych lokomotyw była praca na sieciach kolei przemysłowej oraz do zadań manewrowych. Pojazdy te napędzały silniki wysokoprężne o mocy 102 KM, produkowane w tym celu przez VEB Dieselmotorenwerkes Schönebeck. Praktycznie wszystkie jednostki trafiły do kolei przemysłowych zarówno w NRD, jak i w wielu innych krajach, jak Chiny czy Egipt. Do Polski dostarczono w sumie 31 sztuk.
Pierwsza dostawa 4 jednostek przypadła na rok 1967. Wówczas V10C trafiły do KWK Murcki w Katowicach. Na początku lat 70. XX wieku odbiorców w Polsce znalazło dalsze 27 pojazdów. Trafiły one do kolejek leśnych na Podlasiu, a także do Krakowskich Zakładów Sodowych. Trzy sztuki ponadto uzyskała KWK Dębieńsko, i były to jedyne egzemplarze w naszym kraju, które miały koła o rozstawie większym niż 600 mm.
fot. Andreas Prang (Wikimedia Commons) |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane