Pierwszy odcinek z Legnicy do Lubina otwarto w grudniu 1869 roku. W styczniu 1871 pociągi dotarły do Rudnej Gwizdanowa, a jesienią osiągnęły Czerwieńsk, po drodze mijając Zieloną Górę. W latach 1874-1877 dokończono całość budowy linii, aż do Szczecina. Dzisiejszy przebieg trasa zawdzięcza budowie połączenia Rudnej Gwizdanowa z Wrocławiem przez Wołów i Brzeg Dolny. Pierwotny odcinek z Rudnej do Legnicy nosi dziś numer 289 i stanowi osobną linię kolejową.
Po II wojnie światowej, z powodu zniszczonego mostu nad Regalicą pod koniec lat 40. wieku pociągi z Podjuch do Szczecina Głównego kursowały objazdem przez Zdroje i Dąbie, gdzie następowała zmiana czoła pociągu, a następnie trasą linii 351 przez Dziewoklicz. Przejazd między Podjuchami a dworcem głównym zajmował wówczas ok. 2 godzin. Poza tym zniszczone były jeszcze 2 mosty – przed Brzegiem Dolnym oraz między Czerwieńskiem a Nietkowicami.
Odcinek z Wrocławia Głównego do Zielonej Góry, którym dziś przyjdzie nam podróżować, liczy niemal 154 kilometry. Po drodze kilka ważnych stacji, jak np. Wołów, Głogów czy Nowa Sól.
Zapraszam na wycieczkę!
![]() |
(Youtube) |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane