środa, 16 listopada 2016

KRAKÓW: Lwów-Express czasowo bez wagonów SUW 2000 - czekają na naprawę P4

Jedyny pociąg do Lwowa od końca października zestawiany jest wyłącznie z wagonów wymagających tradycyjnej zamiany wózków normalnotorowych na szerokotorowe. Jest to związane z wstrzymaniem eksploatacji ukraińskich wagonów wyposażonych w system SUW 2000, automatycznie zmieniający rozstaw wózków. Strona ukraińska ma takich sypialnych wagonów aż pięć, PKP Intercity - ani jednego. Tym niemniej użytkowanie rozwiązania nie zostanie zarzucone. Na razie wagony oczekują na przeprowadzenie naprawy poziomu P4. Trwa zatem przerwa w eksploatacji punktu przestawczego.

Przed zmianą rozkładu pociąg TLK Lwów-Express z Warszawy przez Kraków i Przemyśl do Lwowa kursował według cyklicznej tabeli związanej z obiegami wagonów zwykłych i SUW 2000 - co dwa dni inaczej. Teraz jeździ tak samo codziennie. Różnica w czasie przejazdu między jednym a drugim typem wagonów to nawet półtorej godziny. Na razie nie wiadomo, kiedy koleje na Ukrainie wykonają naprawy wagonów z systemem SUW 2000 oraz jak ostatecznie pociąg będzie kursował od 11 grudnia. Deklaracje są jednak jasne: obecny stan rzeczy to sytuacja przejściowa. Według obecnych planów obowiązywać ma jednolity rozkład na wszystkie dni tygodnia.

TLK Lwów-Express to jedyny pociąg przekraczający granicę kolejową Przemyśl - Mościska. Warunkiem atrakcyjności tego połączenia jest zadowalający czas przejazdu, konkurencyjny w stosunku do transportu drogowego.

fot. karli_muc (Drehscheibe Online Foren)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane