wtorek, 15 listopada 2016

KRAKÓW: reanimacja trupa, czyli kolejna wymiana płyt na trasie do Bronowic

W najbliższą niedzielę, 20 listopada, krakowski ZIKiT kolejny raz przystąpi do punktowej reanimacji rozkładającego się trupa, jakim jest betonowe torowisko z płyt, prowadzące na Bronowice. Tym razem wymieniane będą płyny na ulicy Bronowickiej, w związku z czym tramwaje tam nie pojadą.

Ciekawie będzie więc wyglądać sieć tramwajowa w Krakowie tego dnia. Przykładowo Nową Hutę i Bieżanów połączą dwie linie tramwajowe o nieco innym przebiegu, zresztą będzie też można dojechać bezpośrednio tramwajem z Borku Fałęckiego na Kurdwanów, zwiedzając przy tym całe miasto. Ale po kolei.

Linie 4 i 13 zostaną zawieszone, a w ich miejsce pojedzie linia tymczasowa 73 na trasie:

Wzgórza Krzesławickie - Dworzec Główny - Teatr Bagatela - Poczta Główna - Rondo Grzegórzeckie - Lipska - Bieżanowska - Bieżanów Nowy

Podobnie zawieszone zostaną linie 8 i 24 - zamiast nich pojawi się linia tymczasowa 78, która kursować będzie na trasie:

Borek Fałęcki - Łagiewniki - Stradom - Teatr Bagatela - Dworzec Główny - Poczta Główna - Rondo Grzegórzeckie - Lipska - Bieżanowska - Kurdwanów

Dobrze, że chociaż linia 14 kursować będzie normalnie, a zamiast do Bronowic skierowana zostanie do Cichego Kącika z analogicznym rozkładem jazdy.

Linia nocna 64 będzie obsługiwana z niedzieli na poniedziałek autobusem, a zastępcza linia autobusowa 704 połączy Bronowice Małe z Teatrem Bagatela, zapewniając kursy z częstotliwością 5 minut w godzinach 10:00 - 21:00 oraz co 7,5 minuty w pozostałych godzinach.

W Krakowie wiedzą, jak zracjonalizować transport na czas remontów. To oczywiście pomysły dobre, tym niemniej śmiesznie wyglądają linie plątajace się przez godzinę po mieście z kąta w kąt i tramwaje jeżdżące w kółko. Ale, Warszawa też miała takie swoje przypadki nie raz.

fot. Kraków - NaszeMiasto.pl

2 komentarze :

  1. Ok ale masz jakąś alternatywę dla torów na Bronowice czy piszesz ogólnie o ich stanie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że o ich stanie. Alternatywy nie ma, dlatego też konieczny jest gruntowny i dobrze wykonany remont całego ciągu, który sypie się od samego patrzenia. Doraźne, awaryjne naprawy owszem, na chwilę poprawią fatalną sytuację, tylko to trochę tak, jakby stać nad kiblem i topić w nim stuzłotówki...

      Usuń

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane