Historia przedmiotowej linii sięga 15 listopada 1868 roku, kiedy to uruchomiono jednotorowy odcinek z Fosowskich do Kluczborka, łącząc tym samym linię ze Śląska w kierunku Opola z liniami w stronę Poznania i Wrocławia w Kluczborku właśnie. Dalsza rozbudowa linii to już początek XX wieku. Wówczas, 15 listopada 1912 roku, dokładnie 44 lata po pierwszym fragmencie, uruchomiono przewozy na odcinku Fosowskie – Strzelce Opolskie. Wówczas też powstała stacja w Rozmierce. Linię dokończono w latach 30. XX wieku, otwierając połączenie posterunku odgałęźnego Kłodnica ze Strzelcami Opolskimi. W pierwszej połowie lat 80. ubiegłego wieku zelektryfikowano linię na odcinku Kluczbork - Fosowskie (1983) i Fosowskie - Strzelce Opolskie (1984). Ruch pasażerski zlikwidowano z dniem 23 czerwca 2000 roku, a już w trzy lata później znikać zaczęła sieć trakcyjna. Linię przeznaczono do rozbiórki i właściwie większość trasy pozbawiona jest obecnie szyn.
W Rozmierce zbudowano dwa perony i obszerną sekcję towarową, która przez lata służyła lokalnej cementowni. Jej zamknięcie niejako zabiło kolej w Rozmierce. Budynek dworca, starszy niż sama stacja, służy obecnie jako budynek mieszkalny. O Rozmierce zrobiło się głośno wiosną tego roku, kiedy to do zlokalizowanej tam fabryki Kronospan znów zaczęły kursować składy towarowe. W ostatnim rozkładzie jazdy przez Rozmierkę kursowały 4 pary pociągów w dobie.
![]() |
fot. Tomasz Kaczmarek (Ogólnopolska Baza Kolejowa) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane