Był to drugi z otwartych odcinków linii kolejowej 364, prowadzącej na prawie 89 kilometrach z Wierzbna do Rzepina, przez Międzyrzecz i Sulęcin. Jako pierwszy, w grudniu 1887 roku, uruchomiono odcinek Wierzbno - Międzyrzecz, potem wspomniany już wyżej fragment z Rzepina do Sulęcina, natomiast latem 1892 roku ruch pojawił się na odcinku Sulęcin - Międzyrzecz. Komunikacja pasażerska utrzymała się na tym odcinku do roku 1995. Następnie w roku 2007, po kilkunastu latach, województwo lubuskie uruchomiło kursy szynobusów, które dotrwały do roku 2010. Kolejne podejście, w postaci dwóch par kursów w dni powszednie i jednej w dni wolne, miało miejsce w okresie od maja 2011 do grudnia 2013. Po tym czasie pociągi ponownie zlikwidowano.
Sama stacja w Sulęcinie miała trzy perony. Pierwotnie, do czasu odzyskania tych ziem dla Polski, nosiła nazwę Zielenzig. Budynek dworca został zburzony 28 września 2010 roku, niemal w 120. rocznicę uruchomienia kolei w Sulęcinie. Pozostałością po kolejowej historii tego miejsca jest jeszcze wieża wodna i budynek lokomotywowni, obie o zmienionym przeznaczeniu, a także ślady po nie tak dawnym kursowaniu składów pasażerskich.
![]() |
fot. Masurien (Ogólnopolska Baza Kolejowa) |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane