Ponownie pojawiła się na łódzkich ulicach z dniem 1 lipca 1907 roku, na dotychczasowej trasie. W roku 1911 kursowała już na trasie wydłużonej przez Rynek Targowy do Średniej, a od 20 października 1913 roku, po wycofaniu jej z Milszej, skierowana została na Dworzec Kaliski. Od 21 maja 1926 roku łączyła go z Dworcem Fabrycznym. Po II wojnie światowej, zamiast do Dworca Fabrycznego, kursowała do krańca Limanowskiego/Hipoteczna. 1 grudnia 1952 roku linia zaczęła docierać do Wycieczkowej i taka trasa, ze zmianą przebiegu w środkowym odcinku w roku 1959 (przeniesienie na Północną), utrzymała się do kwietnia 1966 roku. Wówczas linię puszczono torowiskiem przez ulicę Dolną. Od 12 lutego 1968 roku kursy szczytowe wydłużono do przystanku Bratysławska/Oszczepowa, a we wrześniu 1971 roku już wszystkie kursy jeździły na trasie wydłużonej. 18 listopada 1974 roku linia 8 dotarła do Retkini, wgłąb której była wydłużana wraz z rozbudową torowiska tamże. 22 czerwca 1998 roku została przeniesiona na pętlę przy zajezdni na Telefonicznej. Od początku 2001 roku trasę całkowicie zmieniono.
Od tego czasu linia kursowała z Augustowa do pętli na Chochoła. Obecna trasa przebiega od pętli Lodowa do Chochoła przez Widzew, centrum i Dworzec Kaliski. Jest to trzecia pod względem długości linia tramwajowa w Łodzi - ma niemal 20 kilometrów długości. Liczy ponadto 35 przystanków, a czas przejazdu wynosi około godzinę. Tramwaje kursują w dni powszednie co 12 minut.
![]() |
fot. Daniel Siwak (ZBIORKOM Łódź) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane