W 1964 roku linię ponownie wydłużono w kierunku centrum, na Wiatraczną. Z kolei w 1967 roku skierowano ją do pętli Kawęczyn, usytuowanej przy ogrodach działkowych przy granicy miasta. Tak kursowała przez ponad 20 lat, aż do 10 lutego 1990 roku, kiedy to skrócono ją do pętli przy EC Kawęczyn. Ostatecznie 19 maja 1990 roku uległa likwidacji w wyniku połączenia z linią 145
Historia linii 127 zaczęła się od nowa 1 czerwca 1993 roku. Oznaczono tak dotychczasową linię pospieszną M, łączącą Dworzec Zachodni z Bródnem. Linia kursowała wówczas na trasie z Dworca Zachodniego przez Aleje Jerozolimskie, Marszałkowską, Andersa, Muranowską, Bonifraterską, Mostem Gdańskim, Świętego Wincentego, Kondratowicza, Łabiszyńską i Łojewską na Bródno-Podgrodzie. 1 sierpnia 1996 roku linia 127 wchłonęła linię 373, kursującą z Placu Narutowicza na Nowe Włochy, toteż trasa linii została wydłużona na zachód przez Aleje Jerozolimskie, Popularną, Techników, Cegielnianą, Potrzebną i Chrościckiego na Nowe Włochy. W 2000 roku przez kilka miesięcy kursowała przez Chrobrego i Kleszczową.
W 2002 roku skorygowano trasę na Nowym Mieście, wprowadzając kursy w kierunku południowym przez Zakroczymską. Podobna zmiana miała miejsce w 2007 roku w kierunku przeciwnym. Linię wycofano z Bonifraterskiej i skierowano ją na trasę przez Międzyparkową, jednocześnie przerzucając ją z Muranowskiej na Świętojerską. Kursowała tak do 2 maja 2010 roku, gdy w związku z pracami remontowymi na Marszałkowskiej skrócono ją na Plac Trzech Krzyży i taką trasę ostatecznie uznano za stałą, tworząc w zamian linię 227 na trasie Dworzec Centralny – Bródno-Podgrodzie. Od 1 czerwca 2013 roku linia 127 zaczęła kursować wydłużoną trasą przez Książęcą i Dobrą na Mariensztat, gdzie zastąpiła wycofaną z Powiśla linię 128. Obecnie łączy zatem Mariensztat z Nowymi Włochami, z czasem przejazdu od 37 do 50 minut.
![]() |
fot. Pawel192 (warszawa.wikia.com) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane