środa, 14 grudnia 2016

KRAKÓW: parkingowe plany zaporowe, czyli o systemie Park&Ride

Do 2030 w Krakowie ma szansę powstać co najmniej 4,3 tysiąca miejsc parkingowych przy pętlach tramwajowych i przystankach kolejowych, a przynajmniej tak zakłada plan. Jego aktualizacja w porównaniu z uzgodnieniami z 2012 roku wciąż trwa. Ostatnio rozstrzygnęły się losy parkingu na Bieżanowie, który niebawem powstanie. Jak podaje krakowska redakcja Gazety Wyborczej, wstępna lista została już opracowana.

Plan zakłada, że w ciągu najbliższych czterech lat powstanie 16 obiektów Park&Ride, a do 2030 roku kolejnych 10. Nowe P+R zlokalizowane będą głównie przy przystankach kolejowych oraz pętlach tramwajowych. Na początek: Kurdwanów, Mały Płaszów i Bieżanów, przy czym jak już wspomniałem bieżanowski niebawem, a także i ten na Rybitwach powstanie w przyszłym roku. Jako kolejne powstaną te uwzględnione w projekcie budowy linii do Górki Narodowej, czyli: Krowodrza Górka, Pachońskiego i Górka Narodowa. W międzyczasie szansę na budowę mają P+R przy przystankach kolejowych w Swoszowicach, Bronowicach i na Prądniku Czerwonym.

W Krakowie planuje się synergię działań zniechęcających do parkowania w ścisłym centrum. Polegać ona będzie przede wszystkim na podnoszeniu stawek (po zmianie przepisów ustawy o drogach publicznych), ograniczaniu miejsc parkingowych w śródmieściu, oraz uruchamianiu parkingów przesiadkowych właśnie. Wszystkie nowe obiekty typu Park&Ride będą funkcjonować na zasadzie analogicznej do tej, która sprawdza się na Czerwonych Makach.

mat. Gazeta Wyborcza

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane