Plan zakłada, że w ciągu najbliższych czterech lat powstanie 16 obiektów Park&Ride, a do 2030 roku kolejnych 10. Nowe P+R zlokalizowane będą głównie przy przystankach kolejowych oraz pętlach tramwajowych. Na początek: Kurdwanów, Mały Płaszów i Bieżanów, przy czym jak już wspomniałem bieżanowski niebawem, a także i ten na Rybitwach powstanie w przyszłym roku. Jako kolejne powstaną te uwzględnione w projekcie budowy linii do Górki Narodowej, czyli: Krowodrza Górka, Pachońskiego i Górka Narodowa. W międzyczasie szansę na budowę mają P+R przy przystankach kolejowych w Swoszowicach, Bronowicach i na Prądniku Czerwonym.
W Krakowie planuje się synergię działań zniechęcających do parkowania w ścisłym centrum. Polegać ona będzie przede wszystkim na podnoszeniu stawek (po zmianie przepisów ustawy o drogach publicznych), ograniczaniu miejsc parkingowych w śródmieściu, oraz uruchamianiu parkingów przesiadkowych właśnie. Wszystkie nowe obiekty typu Park&Ride będą funkcjonować na zasadzie analogicznej do tej, która sprawdza się na Czerwonych Makach.
![]() |
mat. Gazeta Wyborcza |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane