niedziela, 4 grudnia 2016

WROCŁAW: Koleje Dolnośląskie i ich rozkład jazdy od 11 grudnia

Od 11 grudnia obowiązywać będzie nowy rozkład pociągów. Zmiany dotyczą także tras Kolei Dolnośląskich, które coraz śmielej przejmują kolejnych pasażerów w województwie. Oto pełen wykaz zaplanowanych zmian.

LINIA D1: Lubań Śląski - Węgliniec - Legnica - Wrocław
Ruch na linii wzrośnie na najbardziej obciążonym odcinku między Legnicą a Wrocławiem. W dni robocze kursować będzie 26 par pociągów - w szczycie co pół godziny i częściej. Na pozostałym odcinku połączenia będą dostępne co dwie godziny, przy czym między Węglińcem a Legnicą w szczycie dostępne będą wzmocnienia - pociągi pojadą co godzinę.

LINIA D3: Rawicz - Wrocław
Linia nadal będzie obsługiwana we współpracy ze spółką Przewozy Regionalne. Utrzymana zostanie zbliżona oferta połączeń.

LINIA D5: Międzylesie / Kudowa-Zdrój - Kłodzko - Dzierżoniów – Legnica
Najważniejszą zmianą będzie znaczący wzrost liczby połączeń pomiędzy Dzierżoniowem i Legnicą - zostaną zlikwidowane dotkliwe dla pasażerów przerwy między pociągami w południe i późnym popołudniem. Nowością będzie także wydłużenie niektórych pociągów z Kłodzka do Międzylesia.

LINIA D6: Szklarska Poręba - Jelenia Góra - Wałbrzych – Wrocław
Na linii wzrośnie liczba połączeń. Z Wałbrzycha do Wrocławia pociągi pojadą co godzinę, ze wzmocnieniami w szczycie. Na pozostałym odcinku połączenia będą dostępne co dwie godziny, przy czym między Jelenią Górą a Wałbrzychem w szczycie dostępne będą wzmocnienia - pociągi pojadą co godzinę. Pociąg Wilczka spółki Przewozy Regionalne, złożony z tradycyjnego składu wagonowego z lokomotywą zostanie zastąpiony przez elektryczny zespół trakcyjny Kolei Dolnośląskich, co spowoduje to skrócenie czasu porannego dojazdu z Jeleniej Góry do Wrocławia o ponad pół godziny. Ponadto, w celu poprawy komfortu podróży, zróżnicowane zostaną godziny odjazdu z Wrocławia składów kończących bieg w Wałbrzychu oraz jadących do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby. Na linii nadal kontynuowane będą prace modernizacyjne - w związku z tym rozkład jazdy w ciągu roku niestety ulegać będzie korektom - należy spodziewać się przesunięć godzin odjazdu pociągów, o których będziemy pasażerów informować na bieżąco.

LINIA D7: Jelcz-Laskowice – Wrocław
Obsługę linii w całości przejmą Koleje Dolnośląskie. Liczba par połączeń w dni robocze wzrośnie do szesnastu. Pociągi będą kursować w odstępach od pół godziny w szczycie do dwóch godzin w okresach międzyszczytowych.

LINIA D8: Trzebnica – Wrocław
Obecnie prowadzone prace na linii skrócą czas przejazdu, dzięki czemu możliwe stanie się częściowe wdrożenie cyklicznego rozkładu jazdy. Przez większość dnia pociągi odjadą z Trzebnicy 41 minut po pełnej godzinie. Wzrośnie liczba połączeń - w dni robocze uruchamianych będzie 15 par pociągów, co zapewni połączenia co godzinę w szczycie i co dwie godziny poza nim.

LINIA D9: Kudowa-Zdrój - Kłodzko – Wrocław
Na odcinku Kłodzko - Wrocław linia nadal będzie obsługiwana we współpracy ze spółką Przewozy Regionalne. Liczba par połączeń Kolei Dolnośląskich wzrośnie do trzech.

LINIA D10: Drezno - Zgorzelec - Legnica – Wrocław
Na linii nadal uruchamiane będą trzy pary połączeń bezpośrednich, kursujących co 6 godzin. Na odcinku Legnica - Wrocław pociągi będą kursowały jako przyśpieszone. Oprócz tego dostępne będą połączenia z przesiadkami, co w sumie zapewni sześć par połączeń między Dreznem i Wrocławiem, oraz jedenaście między Zgorzelcem i Wrocławiem.

LINIA D12: Lwówek Śląski - Jelenia Góra
Ze względu na wprowadzenie ograniczenia prędkości na linii kolejowej do 10 km/h na trasie tej pojawi się Zastępcza Komunikacja Autobusowa.

LINIA D15: Wałbrzych - Kłodzko - Kudowa-Zdrój / Międzylesie
Na linii wzrośnie liczba par połączeń - uruchomiony zostanie pociąg umożliwiający poranne dojazdy do Wałbrzycha, zlikwidowana zostanie dotkliwa przerwa między pociągami w środku dnia. Niektóre pociągi będą wydłużone z Kłodzka do Międzylesia.

LINIA D16: Dzierżoniów - Jaworzyna Śląska – Wrocław
Dzięki zmianom w obsłudze linii D5 nastąpi rozbudowa oferty połączeń przesiadkowych. Możliwy będzie wygodny dojazd do Wrocławia w godzinach porannych. Także popołudniowe kursy powrotne umożliwią wygodny dojazd ze stolicy Dolnego Śląska co godzinę. Ostatni pociąg powrotny kursować będzie około godziny 22.
Podobnie jak na linii D6, w związku z remontem linii kolejowej między Wrocławiem a Jaworzyną Śląską, w ciągu roku występować będą korekty godzin odjazdu pociągów.

LINIA D19: Węgliniec - Zgorzelec / Goerlitz - Jelenia Góra
Na linii zwiększona zostanie liczba połączeń. Między Jelenią Górą a Lubaniem w dni robocze pojedzie 6 par pociągów, a między Lubaniem a Zgorzelcem siedem. Wliczając połączenia przesiadkowe, z Węglińca do Goerlitz dostępnych będzie 8 par połączeń, a z Jeleniej Góry sześć. Pociągi spółki Przewozy Regionalne, kursujące z Zielonej Góry do Jeleniej Góry, nie uzyskały zgody na wjazd do Goerlitz, Koleje Dolnośląskie uruchomią zatem pociągi łącznikowe, umożliwiające mieszkańcom Zielonej Góry przejazd przez granicę.

LINIA D25: Forst - Żary - Legnica - Wrocław
Na linii pozostaną wyłącznie pociągi Kolei Dolnośląskich. Pomiędzy Żarami i Legnicą oferowanych będzie pięć par połączeń oraz dodatkowy pociąg wzmacniający, kursujący wyłącznie w piątki. Cztery pary połączeń kursować będą bezpośrednio do Wrocławia, w weekendy w sezonie letnim dwie z nich pojadą aż do Forst w Niemczech.

LINIA D26: Trutnov - Kralovec - Lubawka - Kamienna Góra - Jelenia Góra
Oferta zaplanowana jest podobnie jak w zeszłym roku - 3 pary połączeń funkcjonujące w okresie letnim.

fot. Koleje Dolnośląskie

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane