piątek, 30 grudnia 2016

WROCŁAW: nowe linie i dłuższe trasy, czyli komunikacyjne zmiany w roku 2017

Wrocławska Gazeta Wyborcza napisała ostatnio o planach rozwoju sieci komunikacji miejskiej w stolicy Dolnego Śląska. Można o nich powiedzieć, że niejako są one prezentem świątecznym dla wielu. W sumie w roku 2017 na ulicach Wrocławia ma się pojawić aż 7 nowych linii tramwajowych i autobusowych.

Nowa linia połączy z pewnością Tarnogaj z wrocławskim ZOO, po drodze odwiedzając plac Grunwaldzki. Tym samym po raz pierwszy od paru ładnych lat na tarnogajskiej pętli pojawi się więcej niż jedna linia tramwajowa. Stanie się to dopiero po zakończeniu przebudowy na Hubskiej - na razie nie wybrano wykonawcy. Tak zatem powróci na tory linia 16, zlikwidowana w roku 2006. Także w przyszłym roku linia 33 ma zostać wydłużona ze Stadionu Olimpijskiego do Sępolna. Zgodę na to wyraziła UE, która dołożyła się do jej powstania w ogóle.

W przyszłym roku także ulgę poczują mieszkańcy Promenad Wrocławskich na Kleczkowie. Nareszcie bowiem autobusy mają zacząć kursować z Kminkowej do placu Grunwaldzkiego przez Zakładową i Rychtalską. Dotąd mieszkańcy, którzy się tam wprowadzili, musieli pieszo dotrzeć do innych przystanków w okolicy. Magistrat zamierza także wydłużyć linię 132 z Muchoboru do pętli przy Kromera. Pojawi się nowa linia autobusowa 108, która połączy Pracze Widawskie z Dworcem Nadodrze przez Kominiarską. Autobusy linii 930 zaczną zaś jeździć na trasie od Kromera do Polanowic i Krzyżanowic. Linia 308 zastąpiona zostanie przez linię 908.

We Wrocławiu nie zniknie żadna linia komunikacji miejskiej. Przedstawione plany dotyczą jedynie zmian in plus. Zastanawiam się tylko, czy nie lepiej byłoby zwiększać częstotliwość istniejących linii zamiast dokładać cokolwiek innego, nawet w imię lepszych połączeń bezpośrednich.

fot. MPK Wrocław

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane