niedziela, 1 stycznia 2017

TOP 5 Przedniej Platformy Tramwaju w 2016 roku!

Rok 2016 niezaprzeczalnie przeszedł do historii. Pora więc na tradycyjne, noworoczne podsumowanie tego, jak wyglądał na blogu. Przed nami garść statystyk i TOP 5 najchętniej czytanych postów.

W tym roku blog odwiedzono 170 tysięcy razy, a przynajmniej taka liczba wynika ze statystyk wyświetleń postów. Tych z kolei pojawiło się w minionym roku w sumie 1089. Na fanpage'u Facebooka mamy 390 polubień, nie licząc polubień z innych stron i kont społecznościowych, a na Twitterze obserwuje nas 265 użytkowników. Taki był więc rok 2016.

A teraz czas na TOP 5, czyli posty najchętniej czytane w minionym roku. Zaczynamy tradycyjnie od dołu:

MIEJSCE 5 (561 odsłon)

W 85. odcinku "Tam pociągiem nie dojedziesz" Przednia Platforma Tramwaju odwiedziła Szczekociny, gdzie w swoim czasie zatrzymywały się pociągi osobowe jadące z Kozłowa do Koniecpola. Ostatni postój pociągi interREGIO Giewont miał miejsce 13 grudnia 2006 roku.

MIEJSCE 4 (679 odsłon)

Informacja o nietypowym zachowaniu hiszpańskiego maszynisty, który wobec braku zmiennika zrezygnował z dalszego prowadzenia składu po przekroczeniu czasu pracy, obiegła całą Europę. Za człowiekiem tym wstawili się nie tylko maszyniści i związkowcy, ale też inne środowiska związane z koleją i wielu pasażerów. Sytuacja ta dała RENFE sporo do myślenia w kwestii przestrzegania prac pracownika...

MIEJSCE 3 (775 odsłon)

Modernizacja tej newralgicznej trasy ruszyła pełną parą po Światowych Dniach Młodzieży. Od września obowiązywać zaczął nowy rozkład, zakładający także komunikację zastępczą, którego założenia są wciąż kontynuowane. Temat był na tyle gorący, że przedruk artykułu ukazał się nawet w Magazynie Krzeszowickim.

MIEJSCE 2 (820 odsłon)

Temat gorący dla mieszkańców Górnego Śląska. Na początku sierpnia KZK GOP przyjął uchwałę odnośnie intencji poszerzenia systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP) także na pociągi uruchamiane przez Koleje Śląskie. Byłoby to bardzo istotne ułatwienie i z pewnością przysporzyłoby samej karcie nowych klientów. Nadal jednak nie wiadomo, kiedy i w jakim zakresie integracja ta miałaby nastąpić...

MIEJSCE 1 (1204 odsłony)

Tekst o tej uroczystości, zawierający szereg historycznych ciekawostek, napisał mój zaprzyjaźniony, tweeterowy "wspólnik", Luca Salieri. Artykuł jest genialny, niejednokrotnie do niego sięgam. Poza historią samej linii 271 ukazuje w przystępny sposób kolejowe dzieje dworca w Lesznie. Kto jeszcze nie czytał, zapraszam do lektury!

***

Tak nastał rok 2017. Życzę sobie i Wam, by był przynajmniej tak samo dobry jak miniony, a nawet lepszy!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane