wtorek, 24 stycznia 2017

TRÓJMIASTO: wielka kasa dla wielkiej sprawy, czyli lepsza kolej na Kaszubach

PKP PLK zapowiedziały przygotowanie dokumentacji dla projektu kolejowego, którego wartość ocenia się na 1,6 miliarda złotych. Chodzi o inwestycje kolejowe przede wszystkim między Kaszubami a Trójmiastem. Dzięki temu poprawi się komfort podróżowania w tym regionie i usprawni transport towarowy.

Przedmiotem ogłoszonego w ostatnich dniach przetargu jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na roboty budowlane na odcinkach linii kolejowych 201 (Kościerzyna - Gdynia), 214 (Somonino - Kartuzy) i 229 (Glincz - Kartuzy). Pomiędzy Kościerzyną a Gdańskiem Osową będzie drugi tor, a nad 80 kilometrami torów na Kaszubach zawiśnie sieć trakcyjna. Na trasie zostanie przebudowanych szereg peronów, m.in. w Kościerzynie, Skorzewie, Krzesznej, Wieżycy, Sławkach, Somoninie, Kiełpinie Kartuskim, Babim Dole, Borkowie, Żukowie, Pepowie Kartuskim i Rębiechowie.

W rejonie posterunku w Glinczu zostanie zbudowana łącznica, która umożliwi bezkolizyjne, wielokierunkowe połączenie linii kolejowych 201 i 229. Także w rejonie stacji Kartuzy powstanie łącznica, umożliwiająca połączenie linii 214 i 229 w taki sposób, że dla relacji Somonino – Kartuzy – Glincz nie będzie potrzeby zmiany kierunku jazdy. Projekt, poza wymiernymi korzyściami dla mieszkańców Kaszub, pozytywnie wpłynie na dostęp do portu morskiego w Gdyni. Pozwoli to znacznej części pociągów towarowych omijanie obciążonych ruchem odcinków linii średnicowej przez środek Trójmiasta.

Prace projektowe będą realizowane w latach 2017-2019, natomiast roboty budowlane potrwają od 2020 do 2022 roku. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

fot. Kartuzy - NaszeMiasto.pl

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane