Przedmiotem ogłoszonego w ostatnich dniach przetargu jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na roboty budowlane na odcinkach linii kolejowych 201 (Kościerzyna - Gdynia), 214 (Somonino - Kartuzy) i 229 (Glincz - Kartuzy). Pomiędzy Kościerzyną a Gdańskiem Osową będzie drugi tor, a nad 80 kilometrami torów na Kaszubach zawiśnie sieć trakcyjna. Na trasie zostanie przebudowanych szereg peronów, m.in. w Kościerzynie, Skorzewie, Krzesznej, Wieżycy, Sławkach, Somoninie, Kiełpinie Kartuskim, Babim Dole, Borkowie, Żukowie, Pepowie Kartuskim i Rębiechowie.
W rejonie posterunku w Glinczu zostanie zbudowana łącznica, która umożliwi bezkolizyjne, wielokierunkowe połączenie linii kolejowych 201 i 229. Także w rejonie stacji Kartuzy powstanie łącznica, umożliwiająca połączenie linii 214 i 229 w taki sposób, że dla relacji Somonino – Kartuzy – Glincz nie będzie potrzeby zmiany kierunku jazdy. Projekt, poza wymiernymi korzyściami dla mieszkańców Kaszub, pozytywnie wpłynie na dostęp do portu morskiego w Gdyni. Pozwoli to znacznej części pociągów towarowych omijanie obciążonych ruchem odcinków linii średnicowej przez środek Trójmiasta.
Prace projektowe będą realizowane w latach 2017-2019, natomiast roboty budowlane potrwają od 2020 do 2022 roku. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
![]() |
fot. Kartuzy - NaszeMiasto.pl |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane