niedziela, 19 lutego 2017

"Autobusem przez Polskę" Odcinek 15: Warszawa, linia 303

Historia linii autobusowej 303 w Warszawie sięga 2 września 1996 roku. Została ona uruchomiona, by odciążyć wiecznie zawaloną linię 111 na trasie z Placu Piłsudskiego przez Nowy Świat i Most Poniatowskiego na Gocław. W roku 1999 linię 303 połączono z linią 495, co doprowadziło do wydłużenia trasy tej pierwszej przez Bonifraterską, Słowackiego i Kasprowicza aż do ogromnej pętli Huta na Młocinach. W związku z rozpoczęciem budowy stacji metra na Placu Wilsona, linię 303 z dniem 6 października 2003 roku skierowano objazdem przez Stawki, gdzie pozostała także po zakończeniu budowy.

Od tej pory linia praktycznie nie zmieniała trasy, jeśli pominąć jakieś czasowe, drobne korekty trasy związane z okresowymi pracami remontowymi. Ostatecznie 1 czerwca 2007 została zawieszona z powodu niskiej frekwencji, a w październiku tego samego roku trwale zlikwidowana. Przez cały ten czas kursowała jako szczytowa w dni powszednie.

Ponowne uruchomienie linii 303 nastąpiło 21 czerwca 2009 roku. Została wtedy wytrasowana między Cmentarzem Północnym na Wólce Węglowej (pętla przy Bramie Głównej) a Placem Wilsona, wiodąc m.in. ulicami Wóycickiego, Marymoncką, Przy Agorze, Kasprowicza, Żeromskiego i Krasińskiego na Plac Wilsona. Od tej pory na linii wydarzały się jedynie sporadyczne zmiany, związane ze zmianą obsługi poszczególnych ulic, np. wyrzucenie linii z Oczapowskiego czy dodanie do trasy ulicy Żubrowej.

Linia liczy w obecnym kształcie 29 przystanków, a czas przejazdu wynosi 34-35 minut. Kursuje w dni robocze między 8:30 a 19:30 z częstotliwością 30 minut.


fot. Mikiapole3 (warszawa.wikia.com)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane