Podróżowanie po Krakowie komunikacją miejską już wkrótce stanie się jeszcze bardziej konkurencyjne, niż pokonywanie miasta samochodem. ZIKiT zakłada, że tramwaje będą jeździć częściej, bo aż 5 linii w godzinach szczytu będzie do dyspozycji pasażerów co 6 minut, tak aby co najmniej jedna linia wysokiej częstotliwości znalazła się na trasie do najważniejszych pętli w mieście. Wzmocnione zostaną także autobusy. Osiem linii będzie przemieszczać się po Krakowie z częstotliwością poniżej 8 minut, a minimalna częstotliwość dla linii dowozowych wyniesie 30 minut, tym samym nie będzie żadnej linii autobusowej w Krakowie kursującej rzadziej niż co pół godziny. Powstaną także nowe linie autobusowe łączące szybko rozwijające się obszary miasta.
Równolegle do wprowadzanych wzmocnień w transporcie zbiorowym, proponowane jest ograniczenie i uspokojenie ruchu drogowego w Śródmieściu poprzez wprowadzenie nowych stref dostępności. Plan dostępności do Śródmieścia zakłada trzy strefy. Strefa złota jest zbliżona do dawnej strefy A, srebrna do strefy B, natomiast w strefie zielonej obowiązywać miałby model superblock, czyli dopuszczenie wjazdu i parkowania samochodów spoza centrum tylko na głównych ulicach, natomiast wewnętrzne uliczki dedykowane byłyby mieszkańcom.
Kraków dąży do ustanowienia udziału ruchu pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji zbiorowej na poziomie około 75% ogólnego ruchu w mieście. przedstawiony plan zmian opracowany został na podstawie nowej polityki transportowej Krakowa na lata 2016-2025, przyjętej jednogłośnie 8 czerwca 2016 roku przez Radę Miasta Krakowa.
![]() |
mat. ZIKiT |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane