wtorek, 7 lutego 2017

ŁÓDŹ: był Ozorków, czas na Pabianice - tramwajowa katastrofa

Łódzkie MPK postawiło sprawę jasno: będzie trzeba zastanowić się nad sensem prowadzenia ruchu tramwajowego w Pabianicach. Po raz kolejny prędkość komunikacyjna spadła w tym mieście, co ma związek przede wszystkim z fatalnym stanem infrastruktury. Teraz tramwaje linii 41 jadą zaledwie 10 km/h. Dalsza eksploatacja linii pabianickiej może skończyć się katastrofą.

Na ten moment wiadomo, że Urząd Miejski w Pabianicach wstępnie planuje w tym roku wykonanie pewnych robót w kwestii sieci tramwajowej w mieście, jednak nie mają one mieć nic wspólnego z samym torowiskiem - chodzi zaledwie o sieć trakcyjną. W ramach okresowej kontroli stanu trasy MPK stwierdziło liczne wybrzuszenia boczne, zapadnięcia, rozszerzenia toru, brak mocowań szyn i ich ponadnormatywne zużycie oraz pęknięcia szyn w aż 55 miejscach. Główki szyn są popękane, wymagają wykonania wstawek. Bez generalnego remontu może w końcu dojść do wypadnięcia tramwaju z toru! Jak wskazuje łódzkie MPK w wielu miejscach wykonywane są prace polegające na wymianie nawierzchni w przejazdach przez torowisko, prowadzone bez konsultacji i z materiałów nieadekwatnych do potrzeb, przez co stan torowiska zamiast się poprawić, ulega wyłącznie pogorszeniu. Przykładem takiego idiotycznego postępowania jest przejazd przy ulicy Łaskiej 12, gdzie nawierzchnię z kostki brukowej zastąpiono niesortem, dodatkowo bez odbojnic. Doprowadziło to do "rozlezienia" się torowiska o 37 mm na prześwicie (do 1037 mm!) wskutek przejazdów samochodami przez taki marnej jakości przejazd.

Można by tak wyliczać niemalże w nieskończoność. Podobne zarzuty wystosowało już MPK pod względem torowisk w Zgierzu, remontu wymaga linia do Lutomierska. Bez szeroko zakrojonych prac torowych na liniach podmiejskich całkiem niebawem upadnie jedyny w Polsce wąskotorowy system tramwajów podmiejskich, a Łodzi zostaną jedynie trasy miejskie. Sytuacja jest zła, a nawet tragiczna. W tym względzie tylko rozwiązania systemowe, a więc szerszy program z dofinansowaniem na przeprowadzenie kompleksowych prac na wszystkich liniach podmiejskich, wydają się być ratunkiem w tej beznadziejnej sytuacji.

fot. Pabianice - NaszeMiasto.pl

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane