piątek, 3 lutego 2017

POZNAŃ: MPK wybrało Modetrans i jego nowe Gammy

Końcówka stycznia przyniosła istotne wiadomości z Poznania. Tamtejsze MPK rozstrzygnęło bowiem przetarg na dostawę 50 nowych tramwajów, w tym 30 jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych, posiadających minimum 60% niskiej podłogi. Wygrał, dość zaskakująco, rodzimy Modertrans, który o włos pokonał ofertę Pesy, która była najtańsza. Oferta poznańskiego przedsiębiorstwa zyskała niespełna punkt więcej. Ostatecznie więc stolica Wielkopolski wzbogaci się o 50 świeżutkich, w pełni niskopodłogowych składów z własnego podwórka, a będą to najnowsze produkty, czyli Moderusy Gamma, nie tak dawno prezentowane szerszej publiczności.

Poza ofertą Pesy i Modertransu do wyścigu o zamówienie stanęło też konsorcjum Solaris i Stadler. Solaris ma już na swoim koncie dostawy dla Poznania. Kwoty wycen zawarły się w przeciale od 387 do 462 milionów złotych brutto. Warto przypomnieć, że Modetrans to spółka-córka poznańskiego przewoźnika miejskiego. Przypomnę tylko, że o wyborze decydowała w 80% cena, a w 20% techniczne parametry zamówienia, jak udział niskiej podłogi, pojemność tramwaju, szerokość przejścia wewnątrz pojazdu czy wreszcie kwestie napraw i gwarancji. Modertrans otrzymał łącznie 96,49 punktów, pokonując niecałym jednym punktem ofertę bydgoskiego konkurenta. Choć tramwaje z Poznania były droższe, wypadły lepiej pod względem kryteriów techniczno-funkcjonalnych. Pod tym względem lepiej przygotowane pojazdy przedstawiło konsorcjum Solaris-Stadler, które jednak przegrały cenowo. Jednokierunkowa Gama wyceniona została na 7,7 miliona, dwukierunkowa natomiast na 8 milionów, Łącznie MPK Poznań zapłaci za tramwaje około 397 milionów złotych brutto.

Zamówienie ma zostać zrealizowane w terminie 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie do jej podpisania dojdzie niebawem. Wówczas zaczniemy odliczać czas do pierwszych nowych tramwajów z Modetransu, jakie oficjalnie już pojawią się na polskich ulicach. I chciałoby się powiedzieć: Polska tramwajami stoi!

fot. Modetrans Poznań

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane