Poza ofertą Pesy i Modertransu do wyścigu o zamówienie stanęło też konsorcjum Solaris i Stadler. Solaris ma już na swoim koncie dostawy dla Poznania. Kwoty wycen zawarły się w przeciale od 387 do 462 milionów złotych brutto. Warto przypomnieć, że Modetrans to spółka-córka poznańskiego przewoźnika miejskiego. Przypomnę tylko, że o wyborze decydowała w 80% cena, a w 20% techniczne parametry zamówienia, jak udział niskiej podłogi, pojemność tramwaju, szerokość przejścia wewnątrz pojazdu czy wreszcie kwestie napraw i gwarancji. Modertrans otrzymał łącznie 96,49 punktów, pokonując niecałym jednym punktem ofertę bydgoskiego konkurenta. Choć tramwaje z Poznania były droższe, wypadły lepiej pod względem kryteriów techniczno-funkcjonalnych. Pod tym względem lepiej przygotowane pojazdy przedstawiło konsorcjum Solaris-Stadler, które jednak przegrały cenowo. Jednokierunkowa Gama wyceniona została na 7,7 miliona, dwukierunkowa natomiast na 8 milionów, Łącznie MPK Poznań zapłaci za tramwaje około 397 milionów złotych brutto.
Zamówienie ma zostać zrealizowane w terminie 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie do jej podpisania dojdzie niebawem. Wówczas zaczniemy odliczać czas do pierwszych nowych tramwajów z Modetransu, jakie oficjalnie już pojawią się na polskich ulicach. I chciałoby się powiedzieć: Polska tramwajami stoi!
![]() |
fot. Modetrans Poznań |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane