piątek, 24 lutego 2017

RZESZÓW: sprawa modernizacji LK 25 przez Mielec rozwija się

"Modernizacji mieleckiej kolei już nic nie zatrzyma" - tymi słowami podsumował skuteczność swoich działań w zakresie modernizacji linii kolejowej przez Mielec europoseł PiS Tomasz Poręba. Pożyjemy, zobaczymy, na razie kompletne są tylko studia wykonalności. Chociaż akurat w tym przypadku gorąco liczę na pełny, szybki sukces.

Rozmowy prowadzone przez przedstawicieli urzędu marszałkowskiego i PKP PLK wydają się potwierdzać słowa europosła. Jak wspomniałem, studium wykonalności już jest - drugie zresztą. Teraz czas na decyzję środowiskową, i jeżeli mamy mówić o szybkim powrocie połączeń do Mielca, musi się to odbyć do końca roku. Potem przetarg i prace torowe. Prawdopodobnie pociągi nie wrócą do Mielca wcześniej, niż około 2020 roku, jeśli oczywiście po drodze nic się nie wydiabli...

Inwestycja wyceniana jest szacunkowo na jakieś 200 milionów złotych. Większość środków pochodzić będzie z funduszy europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego oraz Programu Polska Wschodnia. A taka UE zła w podkarpackiej ocenie...
Wznowienie ruchu po zmodernizowanej trasie z Dębicy przez Mielec do Ocic z pewnością przyczyni się do poprawy dostępności komunikacyjnej samego Mielca. Raczej nie spodziewałbym się tutaj sukcesu w kwestii połączeń dalekobieżnych, bo poza składem do Zamościa (zapewne słynny Hetman pojedzie taką właśnie krótszą trasą), ten odcinek linii kolejowej 25 dalekobieżnie jest bezużyteczny. Linia spełni więc raczej rolę lokalną, jednak aby miała sens, trzeba będzie uruchomić 7-8 par pociągów na całej długości. Znając podkarpackie możliwości finansowe, zostaną 2-3, i modernizacja ta przyda się równie mocno, jak i remont linii z Rzeszowa do Jasła...

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane