czwartek, 23 lutego 2017

SZCZECIN: modernizacje torowisk w latach 2017-2023

Szczecin, w ciągu najbliższych kilku lat, znacząco odmieni swoje tramwajowe oblicze. Za blisko 234 miliony złotych przeprowadzone zostaną szeroko zakrojone inwestycje w infrastrukturę tramwajową, dzięki czemu realnie poprawi się komfort podróżowania tramwajami w stolicy Pomorza Zachodniego, a poza tym tramwaj stanie się szybszym i bardziej konkurencyjnym środkiem transportu w tym dość rozwlekłym mieście.

Remonty torowisk zaplanowano w na lata 2017-2023. Długość zmodernizowanych tras wyniesie blisko 9 kilometrów. Na liście znalazła się m.in. przebudowa torowiska i sieci trakcyjnej od alei Niepodległości przez plac Żołnierza Polskiego i plac Rodła do ronda Giedroycia. Ten remont ma ruszyć w trzecim kwartale 2020 roku i zakończyć się pod koniec roku 2021. W drugim kwartale 2019 roku z kolei rozpocząć się ma przebudowa torowiska od placu Żołnierza Polskiego przez plac Hołdu Pruskiego, Matejki do placu Rodła. Modernizacji ma także doczekać się torowisko w alei Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany. Sama pętla także zostanie nie tyle nawet przebudowana, co wręcz rozbudowana, jako największa w mieście. Remonty obejmą także torowiska w ciągu ulicy Mickiewicza od Mostu Akademickiego do skrzyżowania z Brzozowskiego, a także plac Szarych Szeregów i węzeł Wyszyńskiego.

Wnioskodawcą projektu "Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II" jest miasto Szczecin, a podmiotem odpowiedzialnym za realizację projektu będzie spółka Tramwaje Szczecińskie, występująca w roli inwestora zastępczego. W Szczecinie jest w sumie 64 kilometry torowisk tramwajowych, a całkowita długość linii sięga niema 113 kilometrów. Pod względem długości jest to 7. sieć w Polsce - wyprzedza Gdańsk, Bydgoszcz, Toruń, Częstochowę, Elbląg, Grudziądz, Gorzów Wlkp. oraz Olsztyn.

fot. Łukasz Szełemej (Radio Szczecin)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane