Remonty torowisk zaplanowano w na lata 2017-2023. Długość zmodernizowanych tras wyniesie blisko 9 kilometrów. Na liście znalazła się m.in. przebudowa torowiska i sieci trakcyjnej od alei Niepodległości przez plac Żołnierza Polskiego i plac Rodła do ronda Giedroycia. Ten remont ma ruszyć w trzecim kwartale 2020 roku i zakończyć się pod koniec roku 2021. W drugim kwartale 2019 roku z kolei rozpocząć się ma przebudowa torowiska od placu Żołnierza Polskiego przez plac Hołdu Pruskiego, Matejki do placu Rodła. Modernizacji ma także doczekać się torowisko w alei Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany. Sama pętla także zostanie nie tyle nawet przebudowana, co wręcz rozbudowana, jako największa w mieście. Remonty obejmą także torowiska w ciągu ulicy Mickiewicza od Mostu Akademickiego do skrzyżowania z Brzozowskiego, a także plac Szarych Szeregów i węzeł Wyszyńskiego.
Wnioskodawcą projektu "Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II" jest miasto Szczecin, a podmiotem odpowiedzialnym za realizację projektu będzie spółka Tramwaje Szczecińskie, występująca w roli inwestora zastępczego. W Szczecinie jest w sumie 64 kilometry torowisk tramwajowych, a całkowita długość linii sięga niema 113 kilometrów. Pod względem długości jest to 7. sieć w Polsce - wyprzedza Gdańsk, Bydgoszcz, Toruń, Częstochowę, Elbląg, Grudziądz, Gorzów Wlkp. oraz Olsztyn.
![]() |
fot. Łukasz Szełemej (Radio Szczecin) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane