„Koncepcją architektoniczno-funkcjonalną infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Zachodnia” już jest. Teraz trzeba tylko wybrać wykonawcę dokumentacji projektowej, po czym będzie możliwe rozpoczęcie prac właściwych. Pochylenie się nad problemem Warszawy Zachodniej to sprawa ważna i bezwzględnie oczekiwana przez wielu mieszkańców i turystów, dla których dotychczasowy wygląd stacji był zwyczajnie nie do przyjęcia. Dodatkowo odkąd włączono w plan stacji dawny przystanek Warszawa Wola (dziś to peron 8 Zachodniej), w kwestii skomunikowań pieszych Warszawa Zachodnia chyba przebiła nawet Katowice i ich słynny peron 5. W ramach remontu przebudowane zostaną istniejące perony, wybudowany zostanie jeden nowy. Będą nowe przejścia, windy na perony, odnowiony zostanie cały układ przestrzeni obsługi pasażerskiej. Koncepcja Nowej Zachodniej została opracowana w oparciu o szczegółowe badania i analizy ruchu.
Nowa Zachodnia to projekt istotny, ponieważ to właśnie Warszawa Zachodnia jest najbardziej obciążonym ruchem dworcem kolejowym w Polsce. W ciągu doby zatrzymuje się tam około 1000 składów, wliczając WKD. Projekt przebudowy stacji zakładać ma możliwość podwojenia ilości obsługiwanych podróżnych po zakończeniu modernizacji linii średnicowej (lata 2020-2024). W jednym z punktów koncepcji znaleźć można także informacje o planach budowy nowego peronu obsługującego pociągi do „Stacji Muzeum”, które będzie zlokalizowane na terenie obecnej stacji Warszawa Szczęśliwice. Przebudowa stacji ma ponadto zapewnić możliwość bezpośredniego przejazdu pociągów z kierunku Służewca w stronę Warszawy Gdańskiej. Nowa Zachodnia będzie gotowa pod koniec 2021 roku.
![]() |
Jedna z wizualizacji Nowej Zachodniej (mat. Konsorcjum IDOM) |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane