W ramach przetargu ogłoszonego przez Tramwaje Warszawskie podstawowo dostarczone mają zostać 123 wozy. Kolejne 90 to opcja rozszerzająca zamówienie. Dodatkowo w pakiet wejść ma specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet naprawczy, pakiet eksploatacyjny, pakiet materiałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej oraz wykonywanie napraw powypadkowych w okresie gwarancji. Zwycięzca przetargu będzie musiał dostarczyć Warszawie 85 tramwajów dwukierunkowych i 18 pojazdów jednokierunkowych o długości do 33 metrów oraz 20 wozów krótszych, o długości do 24 metrów. Prawo opcji obejmuje 45 tramwajów dwukierunkowych i 45 jednokierunkowych o długości do 33 metrów.
Otwarcie ofert zaplanowano 27 marca. W postępowaniu mogą brać udział podmioty, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły co najmniej 15 nowych niskopodłogowych tramwajów z napędem energoelektrycznym. O wyborze zadecyduje cena (53%), pracochłonność czynności obsługowych do przebiegu 1 mln km (20%), zużycie energii (9%), najwyższy nacisk na osi tramwajów na tor (5%), długość płaskiej podłogi (3%), odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych od osi wzdłużnej tramwaju (2%), nachylenie podłogi (2%), poziom dźwięku na zewnątrz tramwaju (2%), poziom dźwięku wewnątrz tramwaju na postoju (2%) oraz okres gwarancji (2%). Jeśli wszystko pójdzie po myśli TW, umowa zostanie podpisana już latem. Całe zamówienie podstawowe powinno zostać zrealizowane do 30 kwietnia 2021 roku, natomiast ewentualne dostawy w ramach opcji do końca czerwca 2023 roku. Te wielkie zakupy spowodują, że 75% warszawskiego taboru tramwajowego stanie się niskopodłogowe.
W tej chwili Warszawa ma tylko 281 niskopodłogowych tramwajów. To prawie tyle, ile wszystkich składów tramwajowych w obu krakowskich zajezdniach...
![]() |
fot. ZTM Warszawa |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane