środa, 22 lutego 2017

WARSZAWA: pierwsze autobusy CNG dla stolicy

W ubiegłą środę MZA Warszawa ogłosiły przetarg na leasing finansowy 80 fabrycznie nowych autobusów miejskich. Zwraca uwagę fakt, że wśród nowych pojazdów po raz pierwszy znajdą się przegubowe autobusy napędzane sprężonym gazem ziemnym CNG. O umowę z pewnością bić się będą najwięksi gracze w branży autobusowej.

Zadanie to zostało podzielone na dwa zadania:
  • leasing finansowy 35 fabrycznie nowych autobusów klasy MAXI o długości 12 metrów, z terminem dostawy do 189 dni
  • leasing finansowy 45 fabrycznie nowych autobusów miejskich przegubowych klasy MEGA o długości 18 metrów, w tym 40 z silnikami diesla Euro 6 oraz 5 zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG) z terminem dostawy do 224 dni
W obu zadaniach MZA zastosowało takie same kryteria. Cena ofert ma wagę 82%, parametry techniczne 6% i ekologia 12%. Czas na składanie ofert producenci mają do 23 marca, kiedy to dowiemy się, kto złożył MZA propozycję współpracy. Skąd jednak pomysł na zakup autobusów CNG? Odpowiedź jest prosta: powstający w procesie magazynowania ciekłego gazu LNG metan, traktowany obecnie jako odpad, MZA zamierzają sprężać i w ten sposób tankować nowe autobusy CNG. To interesujące, proekologiczne rozwiązanie, dzięki któremu nie tylko spółka będzie miała nieco oszczędności, ale też rozwiąże się problem niepotrzebnego metanu.

Czy do floty Solbusów na LNG dołączą takie same pojazdy zasilane CNG? (fot. cng-lng.pl)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane