Historia serii 81 w Polsce rozpoczęła się w marcu 1990, kiedy dotarła do Warszawy pierwsza i ostatnia partia daru od ZSRR w postaci 10 wagonów, wyprodukowanych w 1989 w zakładach Mietrowagonmasz w Mytiszczi. W 1994 roku zakupiono w zakładach Wagonmasz w Petersburgu 32 wagony podobne do już posiadanych pojazdów serii 81. Kolejne 18 wagonów dotarło do Warszawy w listopadzie 1997. W XXI wieku przeprowadzono remonty składów, a w 2007 roku kupiono dodatkowe wagony z Petersburga, pozwalające na przedłużenie pociągów z 4- do 6-wagonowych. Potem Metro Warszawskie kupiło jeszcze 5 pociągów 6-wagonowych w roku 2007, a jako ostatnie do stolicy trafiły dwa składy serii 81-572.2/573.2.
Na razie nie wiadomo czy Metro Warszawskie będzie chciało rosyjskie wagony odsprzedać czy zezłomować. Biorąc pod uwagę to, że są one jak najbardziej sprawne technicznie i mogłyby się komuś jeszcze przydać. Ciągle jeszcze nie wiadomo, kto wystartuje w przetargu na dostawę nowych pociągów metra dla Warszawy i czy znów wygra Alstom.
![]() |
fot. ZTM Warszawa |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane