sobota, 18 marca 2017

WARSZAWA: remont kolei obwodowej rozpoczęty

W minioną niedzielę z trasy między Warszawą Zachodnią a Gdańską, czyli z linii kolei obwodowej, zniknęły pociągi. Rozpoczęła się zaplanowana na 15 miesięcy modernizacja linii 20 oraz łącznic Warszawa Gołąbki – Warszawa Gdańska (linie nr 509 i 507). Wszystko po to, by linia obwodowa mogła przejąć całość ruchu dalekobieżnego na czas remontu linii średnicowej.

Przez najbliższe dwa tygodnie trwać będą roboty nieinwazyjne i wszelkie prace rozbiórkowe. Latem rozpoczną się remonty dworców, torowiska i wiaduktów. Po zakończeniu modernizacji zmienione będą nazwy istniejących przystanków, pojawią się także nowe. Dzisiejsza Warszawa Kasprzaka zostanie przystankiem Warszawa Wola. Zamiast Warszawa Koło będzie Warszawa Młynów. Przy Obozowej pojawi się nowa Warszawa Koło, a na Żoliborzu przybędzie Warszawa Powązki. Wszystko to kosztować będzie niemal 200 milionów złotych.

Modernizacja linii obwodowej to także trwająca przebudowa mostu przy warszawskiej Cytadeli, która jest obecnie przez PKP PLK realizowana. Jako ostatni etap przewiduje się przebudowę Dworca Zachodniego w Warszawie. Inwestycja rozpocznie się w 2019 roku i zakłada przede wszystkim przebudowę układu torowego stacji, pozwalającą na utworzenie bezpośredniej relacji Warszawa Gdańska - Piaseczno, co pozwoli uruchomić objazdy także dla pociągów SKM.

Modernizacja linii kolei obwodowej jest niezwykle istotna z punktu widzenia remontu linii w tunelu średnicowym. Ze względu na układ trasy pod warszawskim śródmieściem i jej stan konieczne jest całkowite wycofanie stamtąd ruchu kolejowego, do czego niezbędna jest sprawna linia-wentyl, o wysokiej przepustowości. Póki co do stacji na linii obwodowej dotrzemy tylko tramwajami i autobusami.

fot. Kakarakak (warszawa.wikia.com)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane