Ostatnio pojawiła się także informacja o planach wejścia SKPL Cargo do Ciechocinka. To ostatecznie potwierdza plany rozwoju przewoźnika. Ciągle toczy się proces wejścia na linię do Szczucina w Małopolsce, gdzie ostatnio nawet PKP PLK przeprowadziły naprawy sygnalizacji przejazdowej na nieczynnej od lat trasie. Powrót pociągów z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego, na znajdującą się w złym stanie technicznym, malowniczą linię 283, to trudny temat. Gmina Wleń, której bardzo zależy na wznowieniu połączeń, prowadzi już rozmowy z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa w tej sprawie.
Taki rozwój wypadków cieszy, bo choć nie są znane żadne konkretne terminy, to i tak spore są szanse na to, by SKPL Cargo zdecydowanie ożywiło kolej wszędzie tam, gdzie od dłuższego czasu jej kondycja jest co najmniej fatalna. Póki co cieszy otwarcie nowej bazy taborowej w Ostrowie Wielkopolskim w nieużywanej obecnie wagonowni, wydzierżawionej od Przewozów Regionalnych. To tam mają być prowadzone naprawy składów i bieżące utrzymanie. Także tam przeprowadzone zostaną adaptacje czeskich wagonów. Jednym z czeskich "motoraków" można się już natomiast przejechać na odcinku Pleszew - Pleszew Miasto (w zastępstwie za wąskotorowy skład w naprawie - jest tam splot torów).
Z niecierpliwością czekam na rozwój wypadków w sprawie oferty i nowych tras SKPL. Szczególnie na powrót pociągów do Szczucina!
![]() |
fot. SKPL Cargo |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane