poniedziałek, 27 marca 2017

WROCŁAW: w kwietniu rusza... kolej miejska!

Nie trzeciego, jak pierwotnie zakładano, ale już 10 kwietnia mieszkańcy wrocławskich dzielnic Wojnów, Strachocin, Swojczyce i Kowale zyskają połączenie kolejowe z centrum Wrocławia. Wprawdzie nie będzie to kolej na miarę warszawskiej SKM, jednak 13 par połączeń po kilkunastu latach zastoju to już coś. Pociągi kursujące z Wojnowa przez Sołtysowice do centrum będą pierwszymi w historii kursami wyłącznie w granicach Wrocławia.

Linię 292, na odcinku Wrocław Sołtysowice - Wrocław Wojnów za kwotę ponad miliona złotych wyremontowały PKP PLK. Pociągi na tym odcinku kursować będą z prędkością 60 km/h, dzięki czemu dojazd do dworca Nadodrze będzie możliwy w niecałe 20 minut. Ponadto 3 pary pociągów pojadą bezpośrednio do Wrocławia Głównego. Z wszystkich połączeń możliwe będzie dokonanie przesiadki na pociąg jadący w kierunku dworca głównego bądź to na Nadodrzu, bądź w Sołtysowicach.

Na razie rozkład nie jest może zbyt zachęcający, a przede wszystkim pociągi pojadą tylko od poniedziałku do piątku, wyłączając długi weekend majowy. Być może kolejne korekty rozkłady jazdy nieco poprawią ten stan rzeczy. Na linii operować będą Koleje Dolnośląskie, przez co w pociągach obowiązywać będą zarówno bilety tego przewoźnika, jak i bilety na wrocławską komunikację miejską. Pierwszy pociąg wyruszy z Wojnowa o 6:05, a ostatni o 20:47. Z dworca Nadodrze pierwszy pociąg do Wojnowa ruszy o 5:26 (kurs z dworca głównego), ostatni zaś o 20:12.

Uruchomienie połączenia to wynik badań przeprowadzonych wśród mieszkańców. Blisko 99% ankietowanych wrocławian wyraziło potrzebę uruchomienia połączeń i chęć korzystania z nich. Z pociągów mogą zresztą skorzystać nie tylko mieszkańcy tych wschodnich osiedli, którzy dotąd w godzinach szczytu musieli w korkach stracić co najmniej godzinę, ale też pracownicy fabryki autobusów Volvo, która stoi nieopodal peronów przystanku Wrocław Swojczyce.

Na początek na trasę trafi zapewne szynobus. Jeśli jednak zainteresowanie wzrośnie, nie będzie problemu z wystawieniem na trasę większego składu EZT, jako że linia jest zelektryfikowana. Połączenie funkcjonować będzie najmniej do jesieni 2018 roku. PKP PLK zaplanowało już wtedy rozpoczęcie modernizacji dalszej części linii, aż do stacji Jelcz Miłoszyce.

Tutaj zawitają pociągi! (fot. wikimapia.org)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane