niedziela, 2 kwietnia 2017

"Autobusem przez Polskę" Odcinek 21: Warszawa, linia 227

Dziś pewnie nie każdy wspomina warszawską linię 227 jako przyspieszoną linię oblatującą Cmentarz Bródnowski w czasie Wszystkich Świętych. A taką właśnie historię ta linia ma. Pierwszy raz uruchomiono ją 1 listopada 1996 roku między Cmentarzem Bródnowskim a Królewską. Od tego czasu co roku w tym czasie kursowała przez Świętego Wincentego, Starzyńskiego, Most Gdański, Słomińskiego, Andersa i Marszałkowską. Wyjątkiem był rok 1997, kiedy skierowano ją przez Wybrzeże Helskie, Most Syreny, Tamkę i Świętokrzyską, ze względu na remont Mostu Gdańskiego. Ostatni raz pojawiła się w roku 2007 - potem zastąpiła ją linia C27.

Drugie życie linii 227 związane jest z budową centralnego odcinka II linii metra. Wówczas w związku z zamknięciem Marszałkowskiej spowodowanym budową stacji metra Świętokrzyska, podzielono linię 127 na dwie osobne linie, terminujące w centrum. Linia 227 trafiła na trasę z Dworca Centralnego na Bródno, trasą niemal identyczną jak wcześniej 127. We wrześniu 2012 roku przeszła kosmetyczną zmianę trasy na Muranowie i została jednokierunkowo puszczona przez Marszałkowską i Aleje Jerozolimskie. Po otwarciu metra, 9 marca 2015, pojechała przez plac Grzybowski i Twardą do Emilii Plater, skąd Świętokrzyską docierała do Dworca Centralnego. I tak pozostaje do dziś.

Linia 227 jest zwykłą linią stałą. Kursuje codziennie z częstotliwością od 20 do 30 minut. Czas przejazdu waha się od 37 do 47 minut. Na jej trasie znajdziemy 27 przystanków.


fot. Mikiapole3 (CC BY SA 3.0, za: warszawa.wikia.com)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane