sobota, 1 kwietnia 2017

MAŁOPOLSKA: przetarg na remont linii 93 Trzebinia - Oświęcim

Nie, to nie jest prima aprilis! PKP PLK ogłosiły właśnie przetarg na modernizację linii kolejowej 93 między Trzebinią a Oświęcimiem, czyli jednego z najbardziej zapuszczonych szlaków kolejowych w Małopolsce Zachodniej. Zadanie ma kosztować szacunkowo 324 miliony złotych.

Linia 93 ma o tyle problem, że w dużej części przebiega przez obszar tzw. szkód górniczych, a zatem przeprowadzenie kompleksowego remontu będzie wymagało szczególnej uwagi. Wybrany w przetargu wykonawca opracuje dokumentację projektową i wykona roboty budowlane na całym 20-kilometrowym odcinku. Inwestycja przyczyni się przede wszystkim poprawie dostępności komunikacyjnej w regionie, ale spowoduje też istotne ułatwienia w transporcie towarowym. Przebudowane zostanie całe torowisko, perony stacji i przystanków Chrzanów, Chełmek, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, a także wszystkie obiekty inżynieryjne, w tym 21 wiaduktów. Realizację prac budowlanych na odcinku Trzebinia – Oświęcim zaplanowano na lata 2019 – 2021. Inwestycja stanowi element większego projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, wartego w całości ponad 550 milionów złotych. Prace będą prowadzone przy zachowaniu przejezdności szlaku. Najpierw wyremontowany zostanie tor nr 1, a następnie tor nr 2.

Póki co PKP PLK realizują, kosztem 33 milionów złotych, kompleksową modernizację stacji Libiąż, która od lat była w fatalnym stanie technicznym. Zmodernizowana stacja zapewni wygodniejszą obsługę podróżnych, a także usprawni transport towarów. Tutaj finał prac przewiduje się w drugiej połowie tego roku. Nowe perony już powstają.

fot. Przełom

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane