piątek, 14 kwietnia 2017

ŁÓDŹ: pierwszy tramwaj z Bogestry dla MPK Łódź - będą kolejne?

Łódzkie MPK zakupiło kolejny używany skład tramwajowy zza naszej zachodniej granicy. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że jest to w 75% niskopodłogowy pojazd z roku 1992, użytkowany do tej pory przez niemiecką Bogestrę, spółkę obsługującą sieć tramwajową w Bochum i Gelsenkirchen, w Zagłębiu Ruhry. Nowy nabytek może okazać się zaledwie wierzchołkiem góry lodowej, bo Bogestra szuka nowego domu dla 35 takich właśnie tramwajów. Mowa oczywiście o pojazdach Duewag MGT6D, powstałych w latach 1992-1994 w ramach współpracy Siemensa i Duewagu.

Pierwszy tramwaj został zakupiony w celach testowych. Jeśli okaże się, że te ponad dwudziestoletnie tramwaje spiszą się na łódzkich torach, być może MPK zdecyduje się na kolejne zakupy. Z pewnością poprawiłoby to współczynnik udziału taboru niskopodłogowego we flocie przewoźnika. Tramwaj wyjechał z Bochum w poniedziałek, a do Łodzi dotarł w środę, jednak nie wiadomo, kiedy rozpocznie regularne jazdy - najpierw musi zostać przystosowany do polskich wymogów. Cena jednego takiego tramwaju wynosi około 100 tysięcy euro, co stanowi kwotę wielokrotnie mniejszą niż cena jednego nowego tramwaju niskopodłogowego, nawet krajowej produkcji. Nawet przy konieczności modyfikacji i przystosowań tego rodzaju zakup może okazać się bardzo opłacalny, a już z pewnością bardziej rentowny niż reanimowanie "stopiątek".

Tramwaje MGT6D/NF6D składają się z trzech członów i mają niemal 29 metrów długości. Mogą pomieścić około 170 pasażerów, z czego 72 znajdzie miejsca siedzące. Podobny tramwaj był już kiedyś testowany w Łodzi, wówczas jednak został wypożyczony z innego miasta, Prawdopodobnie obecne testy odbywać się będą w ramach którejś z linii prowadzących na Teofilów.

fot. Vitalis Fotopage

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane