Przez Lubin ostatni pociąg pasażerski przejechał w 2004 roku. Dzięki zaplanowanej inwestycji najpewniej się to zmieni bo szczerze wątpię, by taką okazję Dolny Śląsk odpuścił. Już teraz Koleje Dolnośląskie rozważają połączenie z Wrocławia przez Legnicę do Lubina i Głogowa zwłaszcza, że docelowa prędkość maksymalna pociągów pasażerskich na wyremontowanej trasie ma sięgać 120 km/h. W ramach prac realizowanych w formule "Zaprojektuj i buduj" zmodernizowane zostaną tory, urządzenia sterowania ruchem, sieć trakcyjna, obiekty inżynieryjne, i co najważniejsze: dworce i perony. Dodatkowo zaplanowano dobudowanie dodatkowego przystanku w Lubinie o nazwie Lubin Stadion.
PKP PLK zaplanowało na te prace 298 milionów złotych i, jak się okazuje, wszystkie oferty mieszczą się w budżecie. Najtaniej swoje prace wyceniło Konsorcjum Track Tec i Infrakol, które zażądało 230 milionów złotych. O niespełna 4 miliony więcej (233,6 mln zł) ofertę wycenił Torpol. Trakcja PRKiI określiła koszt prac na 244,5 miliona złotych, natomiast najdrożsżą ofertę złożyło krakowskie ZUE - 272,4 miliona złotych. Zapewne już niebawem przekonamy się, która oferta zostanie oceniona najlepiej.
![]() |
fot. Montiverdi (CC BY-SA 3.0) |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane