Dolny Śląsk porozumiał się przed świętami ze stroną czeską, udało się wypracować inny model finansowania, zakładający obniżenie kosztów po stronie polskiej o około 20%. Mało tego, Koleje Czeskie i Koleje Dolnośląskie zgodnie planują rozszerzać ofertę. To bardzo dobra wiadomość zważywszy na fakt, że kolejowa trasa z Jakuszyc do Harrachova stanowi najpopularniejsze kolejowe przejście graniczne na całej naszej południowej granicy. Nigdzie pociągi nie cieszą się tak ogromnym zainteresowaniem, jak tam, zwłaszcza w sezonie zimowym.
Na trasie Szklarska Poręba Górna - Liberec wykonywane jest nawet 9 par kursów dziennie. Pociągi obsługują jednostki serii 840, a operatorem technicznym są Koleje Czeskie. Od grudnia 2015 roku połączenie przyciąga coraz więcej chętnych, często problemem jest pojemność taboru. Trudno więc było się dziwić, że wszyscy będą dążyć do zachowania połączenia, na którym najbardziej zależało Czechom. Dobrze, że sprawa ta znalazła szczęśliwy finał.
![]() |
fot. Koleje Dolnośląskie |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane