niedziela, 21 maja 2017

"Autobusem przez Polskę" Odcinek 28: Warszawa, linia 135

Linia autobusowa 135 powstała w związku z obsługą komunikacyjną Grochowa dokładnie 30 września 1956 roku. Kursowała wówczas z Ronda Waszyngtona przez aleję Waszyngtona, Międzyborską, Poligonową, Ostrobramską i Zamieniecką na Plac Szembeka. Już w listopadzie tego samego roku trasę wydłużono do nowej pętli na Olszynce Grochowskiej. W roku 1960 trasę zmieniono i zamiast Poligonową autobusy kursować zaczęły przez Grenadierów.

16 sierpnia 1964 roku trasę linii wydłużono od alei Waszyngtona do pętli Szwedzka/Kowieńska, tym samym wprowadzono do obsługi centrum Pragi. W 1968 roku wprowadzono trasę przez Zamoyskiego i Grochowską, która początkowo objazdowa została uznana wkrótce za stałą. 22 kwietnia 1979 roku linię 135 poprowadzono od Szwedzkiej przez Starzyńskiego do Placu Leńskiego, dziś znanego jako Plac Hallera. W tej formie linia dotrwała do 30 października 2000 roku, kiedy wskutek przebudowy układu drogowego (uruchomienie Ronda Żaba) poprowadzoną ją przez 11 Listopada i Ratuszową.

Po konsultacjach społecznych w lipcu 2014 roku poprowadzono linię przebudowanymi odcinkami ulic Poligonowej i Nowaka-Jeziorańskiego na Gocławiu, utrzymując trasę do Olszynki Grochowskiej (pierwotnie planowano jej skrócenie do osiedla Gocław). Od 26 czerwca 2015 roku linia została dodatkowo skierowana przez Zamoyskiego i Jagiellońską w celu obsługi nowych przystanków w rejonie stacji metra Stadion Narodowy.

Linia kursuje w dni powszednie w takcie od 15 do 20 minut, a w dni wolne co pół godziny. Czas przejazdu odcinka z Placu Hallera do Olszynki Grochowskiej wynosi od 34 do 45 minut.


fot. Kakarakak (CC BY-SA 2.5, warszawa,wikia.com)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane