Według informacji dziennika Handelsblatt Rolf Rattunde, zarządca masy upadłościowej, nie widzi zbyt wielkich szans na ratunek. Jeżeli nie uda się znaleźć nowego inwestora, przewozy zostaną wstrzymane i raczej nie uda się ich uruchomić w przyszłości. Sprawa jest o tyle ciekawa, że Locomore powstało dzięki crowdfundingowi. Po skutecznym pozyskaniu środków pociągi dalekobieżne pojawiły się na trasie Stuttgart - Frankfurt nad Menem - Hannover - Berlin Lichtenberg. Wagony w składach należą do Locomore, natomiast lokomotywy Siemens ES64U2 dzierżawione są od szwedzkiego przewoźnika Hector Rail.
Locomore nie mógł narzekać na brak klientów. Pociągi były zapełnione średnio w 2/3 dostępnych miejsc. Na rok 2018 planowano nawet uruchomienie kolejnej trasy, z Berlina przez Dortmund do Kolonii. To najpewniej jednak nie nastąpi, bo nikomu nie zależy, by DB miało pod bokiem popularną konkurencję.
![]() |
fot. Die Zeit |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane