Przetarg na wykonanie prac wygrało konsorcjum firm INTERCOR i TOR-KRAK. Realizacja inwestycji zajmie 42 miesiące, a nowe torowisko, które kosztować będzie ponad 326 milionów złotych, zostanie oddane do użytku już w 2020 roku. W ramach inwestycji najpierw powstanie projekt i uzyskane zostaną niezbędne decyzje administracyjne, a następnie wykonawca zbuduje trasę o długości 5 kilometrów.
Inwestycja obejmuje budowę i rozbudowę torowiska tramwajowego wraz z budową (przebudową) przystanków tramwajowych, peronów i zatok autobusowych oraz budowę sieci trakcyjnej. Przebudowana będzie pętla tramwajowa na Krowodrzy, na Górce Narodowej powstanie w pełni zintegrowany terminal komunikacyjny, a dodatkowo zaplanowano 3 parkingi w systemie Park&Ride - dwa na pętlach i jeden przy Pachońskiego. Torowisko tramwajowe położone zostanie na matach wibroizolacyjnych, przykrytych trawnikiem. Przy okazji swoje oblicze zmienią ulice Pachońskiego, Siewna i Bociana, powstanie też nowy odcinek drogi, od projektowanego skrzyżowania z ulicą Banacha do alei 29 Listopada. Najwięcej wydarzy się w rejonie Opolskiej, gdzie powstanie tunel drogowy i estakada tramwajowa.
Budowa kolejnego odcinka tej linii tramwajowej stanowi trzon projektu pn. „Budowa linii tramwajowej KST etap III (os. Krowodrza Górka – Górka Narodowa) wraz z budową dwupoziomowego skrzyżowania w ciągu ulicy Opolskiej”. Projekt ten ubiega się o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, w kwocie ponad 151 milionów złotych, jednak od oceny dokumentacji aplikacyjnej (w trakcie procedowania w CUPT) zależy, w jakiej wysokości przyznane zostaną środki.
W Krakowie wielkim wydarzeniem jest kilka kilometrów trasy tramwajowej. Tymczasem chociażby w Wiedniu jesienią tego roku, po 5 latach budowy, ruszą kolejne stacje metra. Pod Wawelem musi się jeszcze bardzo wiele wydarzyć względem transportu zbiorowego, bo póki co Kraków to ciągle komunikacyjny kurnik.
![]() |
mat. Inicjatywa Górka Narodowa |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane