Ponieważ linia kolejowa z Poznania do Piły nie miała szans na finansowanie ze środków krajowych podjęta została decyzja o sfinansowaniu jej modernizacji ze środków będących w dyspozycji Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Wielkopolska przeznaczyła na roboty blisko 423 miliony złotych. Po zakończeniu prac na linii 354 pociągi będą mogły się poruszać z prędkością 120 km/h.
Projekt ten jest absolutnie rekordowy, jeśli spojrzeć na wkład samorządu. Wykonawcą prac został PORR. Modernizacja obejmie 142 km torów, remont 91 rozjazdów oraz częściową modernizację sieci trakcyjnej. Ponadto zakres prac zostanie rozszerzony o 12 mostów, 4 przejścia podziemne oraz 91 przepustów. Projekt uwzględnia również remont i budowę 76 przejazdów kolejowych, 37 peronów i pozostałych budynków kolejowych. W ramach projektu przeprowadzona zostanie także modernizacja urządzeń systemów sterowania i zabezpieczeń, a także budowa dwóch nowych elektronicznych urządzeń sterowania ruchem.
![]() |
fot. PKP PLK |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane