Obecna lokalizacja przystanku Bytom Północny stanowi niejako pozostałość po jej wcześniejszej funkcji, ograniczającej się do obsługi nieczynnej dziś kopalni węgla kamiennego w Stroszku. Daleko jest wszędzie: do centrum handlowego, do terenów mieszkaniowych, do przystanków komunikacji zbiorowej. Do korzystania z kolei w tym miejscu nie zachęca również stan dróg prowadzących do peronów. Koleje Śląskie zaproponowały trzy potencjalne nowe lokalizacje dla przystanku Bytom Północny, przy czym największy poklask zyskał pomysł umiejscowienia go w rejonie ulicy Strzelców Bytomskich, a więc w rejonie przystanków tramwajowych i autobusowych Stroszek Kopalnia i jednocześnie w pobliżu M1 Bytom. Co z tym fantem zrobią PKP PLK i Miasto Bytom?
Biorąc pod uwagę płynące szerokim strumieniem korzyści z takiego rozwiązania można podejrzewać, że ostatecznie znajdą się środki na przemieszczenie przystanku Bytom Północ. Poza generalnie zwiększeniem jego potencjału byłby to również dobry krok w kierunku integracji transportu publicznego w aglomeracji górnośląskiej, która już dawno powinna postępować, a jak jest - każdy widzi.
![]() |
fot. Agencja Gazeta |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane