Przetarg ogłoszono w systemie projektuj i buduj. Prace zostaną dofinansowane z projektu POIiŚ pn. „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”. Całość ma szacunkowo pochłonąć 69 milionów złotych netto. Generalnie od momentu podpisania umowy zwycięzca przetargu będzie miał 29 miesięcy na zamknięcie inwestycji. Oferty będą przyjmowane do 12 czerwca, do godziny 10:00.
W ramach zadania zniknie w całości istniejący układ części peronowej stacji. Torowisko zostanie ułożone na nowo, wraz z dwoma wyspowymi peronami, które, w zależności od technicznych możliwości, zostaną wydłużone do 350 metrów. Cała stacja będzie zelektryfikowana tak, by umożliwić jej pełną obsługę składami elektrycznymi. Między peronami dodatkowo zabudowany ma zostać tor manewrowy, a dodatkowo przed stacją powstaną dwa tory odstawcze dla składów kończących bieg.
Ze względu na planowany w przyszłości wiadukt drogowy, łączący Aleje Jerozolimskie z Karolkową, głowica rozjazdowa stacji będzie musiała być miejscowo obniżona o około metr w stosunku do obecnego poziomu torowiska. Od strony zachodniej pojawić ma się też nowoczesna, multifunkcjonalna kładka pieszo-rowerowa, dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, umożliwiająca dojście na perony bezpośrednio od strony chociażby ulicy Karolkowej. Dojścia do peronów mają zapewniać sprawną komunikację pieszą z najbliższymi przystankami komunikacji zbiorowej.
Przy Towarowej znajdzie się plac dworcowy z parkingiem rowerowym oraz Kiss & Ride, a także z postojem taksówek. Zadaszenie peronów będzie miało charakter zwarty na pierwszych 150 metrach długości, a dalej zaplanowano wybudowanie wiaty ciągłej nad każdym z nich. Koncepcja architektoniczna musi przewidywać zachowanie starego budynku dworca. Docelowo, po stworzeniu LCS Warszawa Zachodnia, to właśnie stamtąd mają być sterowane rozjazdy na Dworcu Głównym.
Warszawa Główna Osobowa przestała odprawiać ruch pasażerski w roku 1997. W latach 1976-1997 odjeżdżały już stamtąd wyłącznie pociągi regionalne w kierunku Radomia i Kielc.
![]() |
mat. PKP PLK |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane