sobota, 13 maja 2017

WARSZAWA: Przewozy Regionalne będą kupować tabor także po restrukturyzacji

W ramach prowadzonego programu restrukturyzacji trwają dostawy taboru dla Przewozów Regionalnych. Końcem kwietnia na dworcu Warszawa Wileńska zaprezentowano pierwszego Linka SA139 dostarczonego dla spółki przez Pesę Bydgoszcz. Wywołało to notabene pewne trudności w funkcjonowaniu regularnych pociągów Kolei Mazowieckich (taka złośliwość). Już wiadomo, że przewoźnik skorzysta z prawa opcji na zakup dwóch dodatkowych Linków. To wszystko jednak nie wyczerpuje potrzeb taborowych przewoźnika regionalnego, który zakłada po zakończonym programie zakup kolejnych 230 składów elektrycznych i 30 pojazdów hybrydowych.

Na razie ostatnim etapem inwestycji taborowych w obecnej chwili jest przetarg na modernizację jednostek ED72, produkowanych na początku lat 90. we Wrocławiu. Dalsze przedsięwzięcia będą możliwe po zakończeniu programu naprawczego, ponieważ do czasu korzystania z pomocy publicznej Przewozy Regionalne nie mogą wnioskować o dotacje unijne.

Znów jak bumerang wraca doskonała kondycja finansowa spółki. Zysk operacyjny za rok 2016 wyniósł ponad 51 milionów złotych, jednak nie trudno oprzeć się wrażeniu, że nie byłby on możliwy bez rządowego wsparcia i spłaty większości zadłużeń, jakie Przewozy Regionalne generowały przez lata. Na rok 2017 prezes Krzysztof Zgorzelski planuje uzyskać zyski rzędu 43 milionów i wielce prawdopodobne jest, że w ciągu kilku lat świetna kondycja przewoźnika zmarnieje, zwłaszcza gdy straci jeszcze kilka dochodowych tras w województwach. A do tego coraz bliżej...

P.S. Polregio to tylko marka konsumencka. NIE JEST tożsama z nazwą spółki, dlatego nie rozumiem celowego pomijania nazwy Przewozy Regionalne we wszelkich, nawet branżowych publikacjach, i zastępowania jej zwrotem Polregio. 

fot. Aleksander Fedoruk (Onet)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane