niedziela, 4 czerwca 2017

"Autobusem przez Polskę" Odcinek 30: Warszawa, linia 711

Historia warszawskich linii autobusowych jest bardzo interesująca przede wszystkim ze względu na ich liczbę i rozległy zasięg. Z tego też powodu historia linii podmiejskich stanowi kopalnię ciekawych wiadomości. Dziś zatem podmiejska linia 711 do Nadarzyna.

Linię 711 uruchomiono po raz pierwszy 13 maja 1985 roku w wyniku zmiany oznakowania linii 211. Kursowała wówczas z Marysina przez Korkową, następnie przez Wesołą ulicami Wspólną, Niemcewicza, 1 Praskiego Pułku i Armii Krajowej do Sulejówka, gdzie do krańca Szkolna dojeżdżała ulicą Moraczewskiego, aleją Piłsudskiego i Paderewskiego. We wrześniu 1991 po likwidacji pętli w Sulejówku zaczęła kończyć trasę w kryterium ulicznym przez ulicę Grabskiego, Dworcową i Żeromskiego. W 1992 roku została zawieszona na wakacje, po których jej trasę przejęła nowa linia okresowa 803.

Drugie życie linii 711 zaczęło się 4 listopada 1996 roku w całkiem innej części aglomeracji. W nowym kształcie linia powstała w wyniku podziału linii 703. Nowe 711 kursowało z Okęcia przez Raszyn, Falenty, Janki, Wolicę i Paszków do końcowego przystanku na placu Poniatowskiego w Nadarzynie. 19 sierpnia 1999 roku dodano podjazd przez Strzeniówkę w stronę Nadarzyna, natomiast 1 maja 2006 uruchomiono taką trasę także w kierunku do Warszawy. Obecnie przystankiem końcowym jest Warszawska w Nadarzynie,

Linia kursuje co godzinę w godzinach szczytu oraz co dwie godziny w pozostałych porach i w dni wolne. Jedzie około 30-35 minut. Wybrane kursy nie wykonują przejazdy przez Strzeniówkę i kończą od razu na placu Poniatowskiego.


fot. Pawel192 (warszawa.wikia.com)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane