Linię na odcinku Zvolen - Bańska Bystrzyca uruchomiono wcześnie, bo już 3 września 1873 roku. Odcinek, którym dziś pojedziemy, powstawać zaczął dopiero w roku 1936. Cała trasa z Bańskiej Bystrzycy do Hornej Štubňej, o długości 41 kilometrów, uruchomiono 19 grudnia 1940. Na koniec II wojny światowej wycofujące się wojska III Rzeszy wysadziły większość wiaduktów i mostów, przez co ruch był czasowo wstrzymany i ostatecznie przywrócono do po reparacjach 17 marca 1946 roku.
Na trasie znajdują się w sumie 22 tunele o łącznej długości 12,2 kilometra. Linia przebiega górzystym terenem, wijąc się między Wielką Fatrą a zboczami Wzgórz Kremnickich. Ten najtrudniejszy odcinek trasy budowało 12 339 robotników. Na przedmiotowym odcinku kursują od 2012 roku wyłącznie pociągi dalekobieżne, dlatego też wszystkie stacje pośrednie pozostają nieczynne.
![]() |
fot. Marek Bauko (Zelpage.cz) |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane