sobota, 24 czerwca 2017

KRAKÓW: SKA3 strzałem w dziesiątkę! Prawie milion w pół roku

11 czerwca minęło pół roku odkąd Koleje Małopolskie weszły na trasę między dwoma największymi miastami Małopolski - Krakowem i Tarnowem. W tym czasie rozpoczął się proces odzyskiwania pasażerów, który miał być mozolny i długi. Okazało się jednak, że pasażerowie wrócili do szybkiej, taniej kolei szybciej niż można to było sobie wyobrazić.

Od grudnia 2016 roku w pociągach SKA3 przewieziono ponad 930 tysięcy pasażerów, co daje wynik średnio 5300 osób dziennie. Zakończenie remontu i poprawa oferty oznaczała dla pasażerów nie dość, że oszczędność czasu i pieniędzy, to jeszcze diametralną poprawę warunków podróżowania, jako że Koleje Małopolskie uruchamiają swoje kursy w oparciu tylko i wyłącznie o nowoczesne, klimatyzowane pojazdy. Przewozy Regionalne, które ciągle jeszcze współuczestniczą w organizacji ruchu regionalnego do Tarnowa, częściowo także korzystają z nowych jednostek, jednak ciągle zdarzają się starsze składy. Mimo tego liczba pasażerów rośnie i nic nie wskazuje na to, by ta tendencja miała się w przyszłości odwrócić.

Nowością, która także przyczyniła się do zwiększenia popularności trasy było wprowadzenie cyklicznych, przyspieszonych połączeń z Krynicy Zdrój i Nowego Sącza do Krakowa, umożliwiających pokonanie trasy pomiędzy Tarnowem a Krakowem w 55 minut, czyli o 20 minut szybciej niż normalnie. Pociągi w godzinach szczytu wypełnione są po brzegi. Frekwencja jest duża do tego stopnia, że podwojone składy w szczycie zabierają często komplet pasażerów. Rośnie też zainteresowanie połączeniami poza godzinami szczytu, gdzie liczba pasażerów rzadko spada poniżej 100 osób.

Przypadek linii najpierw do Wieliczki, a potem do Tarnowa pokazuje, że dobra kolej jest szybka i regularna. Tylko czekać, aż Szybka Kolej Aglomeracyjna wprowadzi się na trasę w kierunku Trzebini i Oświęcimia, gdzie od lat obserwowane są duże potoki pasażerskie, a sama linia jest najmocniej obłożona pod względem połączeń w dobie z całego województwa.

fot. Serwis Regionalnego Programu Województwa Małopolskiego

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane