sobota, 3 czerwca 2017

ŁÓDŹ: NF6D z Bogestry wozi pasażerów na linii 10!

Tydzień temu używany tramwaj Duewag NF6D, zakupiony testowo przez łódzkie MPK od Bogestry z Bochum, debiutował na linii 10. Jednostka przeszła pozytywnie wszystkie testy, została przystosowana pod względem elektrycznym do polskich warunków i ostatecznie zyskała zielone światło dla jazdy z pasażerami. Wagon został oznakowany numerem 1751.

Testy na trasie linii 10 między Retkinią a Olechowem posłużą zebraniu od pasażerów opinii o tym, jak sprawdza się niemiecki tramwaj i czy warto zainteresować się kupnem kolejnych 34 tego typu składów. MPK ma zdecydować w tej sprawie w ciągu 3 miesięcy. Bez względu na wszystko pojazd który MPK już kupiło, w Łodzi pozostanie. Tymczasem, na potrzeby motorniczych, dorobione zostaną dodatkowe drzwi, pozwalające sprawnie opuścić kabinę, w celu chociażby przełożenia ręcznej zwrotnicy, bez konieczności przeciskania się między pasażerami.

Jeden wagon NF6D, wraz z całą procedurą sprowadzenia do z Bochum do Łodzi, kosztuje około miliona złotych. To kilka razy mniej niż zakup fabrycznie nowego egzemplarza. Pojazdy są niskopodłogowe, mają wygodne siedzenia, choć nie są bez wad. Uchylne okna ograniczają cyrkulację powietrza, pojedyncze pary drzwi na człon spowalniają wymianę pasażerską, a dodatkowo nie ma górnego drążka dla pasażerów. Mimo tego jednak transakcja ta wydaje się być bardzo interesująca. Dodatkowo ważne jest, że zawarta między MPK a Bogestrą umowa zakłada, iż niemiecki przewoźnik zaczeka na decyzję Łodzi w sprawie zakupu kolejnych tramwajów, i nie sprzeda ich nikomu do tego czasu.

fot. MPK Łódź

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane