27 maja 1962 roku skrócono linię do pętli Aleja Reymonta. Od tego czasu trochę kręcono jej bielańskim przebiegiem do tego stopnia, że po połączeniu z linią okresową 348 od 22 lipca 1977 znów kursować zaczęła do pętli Huta. Taki stan rzeczy utrzymał się do 1990 roku. Wówczas linię skierowano w centrum do Placu Piłsudskiego. W roku 1996 148 dotarło aż na Mariensztat. Większa zmiana przyszła 1 września 1999 roku. Wówczas, w wyniku połączenia z linią 511, autobusy z numerem 148 docierać zaczęły przez Woronicza na Spartańską. W 2000 roku znów zamieszano przebiegiem trasy na Bielanach. 2 września 2002 roku linia 148 dotarła pod główną bramę Cmentarza Północnego, gdzie utrzymała się do 29 grudnia 2005 roku, a więc do czasu likwidacji.
1 października 2007 roku rozpoczęła się nowa era dla linii 148. Wówczas pojawiła się ona całkiem gdzie indziej, łącząc Rondo Wiatraczna na Grochowie z Gocławiem, Stegnami i Ursynowem, trasą przez Grochowską, Zamieniecką, Fieldorfa, Trasę Siekierkowską, Sobieskiego, Świętego Bonifacego, Dolinę Służewiecką, Nowoursynowską, Kiedacza, Indiry Gandhi i Pileckiego. Na czas budowy dojazdu do Lotniska Chopina linię zakończono na pętli Wyczółki, ale już 7 kwietnia 2008 zyskała ona dzisiejszy kształt.
Pełen kurs trwa zwykle ponad godzinę. Linia kursuje co 15-20 minut. To dość długa linia, licząca 51 przystanków.
![]() |
fot. Pawel192 (warszawa.wikia.com) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane