niedziela, 30 lipca 2017

"Autobusem przez Polskę" Odcinek 38: Warszawa, linia 167

Wielu kojarzy linię 167 z Siekierkami, ale to nie jest większość jej historii. Autobusy tej linii pojawiły się na ulicach miasta 1 października 1967 roku jako rekompensata za zmianę trasy linii tramwajowe 14, na trasie z Opaczewskiej przez Grójecką, Filtrową, Krzywickiego, Nowowiejską, al. Niepodległości, Narbutta i Łowicką do pętli Rakowiecka. W 1970 roku linię poprowadzono przez Wawelską, a potem przez Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Białobrzeską. 17 grudnia 1978 roku poprowadzono ją przez Batorego, Chodkiewicza i Rakowiecką do pętli Rakowiecka/Łowicka.

16 września 1979 roku, w wyniku połączenia linii 167 i 184 ta pierwsza docierać zaczęła na Koło, do krańca Deotymy. W 1981 roku kraniec przeniesiono do pętli Koło. 5 sierpnia 1992 roku, w związku z likwidacją linii tramwajowej 14, trasę linii 167 wydłużono na Mokotowie przez Wiśniową, Rakowiecką i Puławską do Wilanowskiej. 11 grudnia 1997 roku trasę linii wydłużono ulicami Dywizjonu 303, Radiową, Wrocławską i Powstańców Śląskich do pętli Piastów Śląskich, a po kilku miesiącach (sierpień 1998) trafiła ona na nową pętlę Nowe Bemowo. Do pętli Siekierki-Sanktuarium linię 167 skierowano z dniem 1 lutego 2001 roku, ze względu na konieczność zapewnienia lepszej obsługi rozwijających się osiedli i zapewnienie dojazdu do urzędu dzielnicy.  W 2004 roku linię wydłużono z Nowego Bemowa na sąsiednią Chomiczówkę. Obecnie, ze względu na budowę wolskiego odcinka II linii metra, autobusy zostały skrócone do relacji Siekierki - Znana.

Linia obsługuje 37 przystanków na swojej trasie. 5 razy zatrzymuje się tylko w kierunku Siekierek, natomiast w drugą stronę obowiązuje jeden przystanek jednokierunkowy. Autobusy kursują co 10-12 minut w szczycie oraz co 20 minut w dni wolne. Czas przejazdu waha się od 45 do 55 minut.


fot. Pawel192 (warszawa.wikia.com)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane