wtorek, 4 lipca 2017

KRAKÓW: umowa na modernizację trasy Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie

W ubiegłym tygodniu PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na wykonanie prac infrastrukturalnych, wartych ponad 175 milionów złotych, a obejmujących odcinek linii kolejowej 94 między stacją Kraków Płaszów a Podborami Skawińskimi. Obecnie trasa ta stanowi jedno z najsłabszych ogniw komunikacji szynowej w obrębie całej aglomeracji krakowskiej.

W ramach prac wyremontowane zostanie 20 kilometrów trasy, wraz ze wszystkimi obiektami inżynieryjnymi na danym odcinku. Zmodernizowane zostaną wszystkie stacje i przystanki na trasie, dodatkowo na dworcu w Skawinie pojawią się dwa nowe przejścia podziemne. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna i cały system sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja ta nie dość, że ułatwi w znacznym stopniu podróżowanie w południowej części aglomeracji (ma to znaczenie przede wszystkim pod kątem rozwoju SKA), to dodatkowo pozwoli na poprawę konkurencyjności przewozów towarowych, które dzięki temu będą miały szansę częściowo zniknąć z przeciążonej magistrali w kierunku Trzebini. Inwestycja pozwoli rozpędzić składy osobowe do 100 km/h, towarowe zaś do 80 km/h.

Kolejną dobrą informacją w tym zakresie jest, zaplanowana w ramach inwestycji, budowa dwóch nowych przystanków kolejowych. Pierwszy z nich zlokalizowany będzie w rejonie intensywnie rozbudowujących się osiedli na krakowskich Opatkowicach, w pobliżu ulicy Macieja Dębskiego. Będzie on nosił nazwę Kraków Opatkowice. Kolejny, pod nazwą Skawina Jagielnia, zlokalizowany będzie w pobliżu osiedli przy ulicy Pachla, nieopodal zakładów Valeo. Dodatkowo przystanek Skawina Zachodnia zostanie przesunięty w kierunku centrum miasta. Prace mają zostać zrealizowane do 2020 roku.

Pozostaje mieć tylko nadzieję, że inwestycja ta przyczyni się ostatecznie do powrotu regularnych połączeń kolejowych także na trasie Skawina - Oświęcim, gdzie od wielu lat istnieją poważne problemy z zaproponowaniem dobrego rozkładu jazdy przede wszystkim z uwagi na niekonkurencyjny czas przejazdu pociągu.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane