niedziela, 13 sierpnia 2017

"Autobusem przez Polskę" Odcinek 40: Warszawa, linia 157

Czas na kolejną warszawską linię autobusową, która choć nie magistralna, to jednak od ponad 50 lat wpisuje się w krajobraz stolicy. Linia 157 została uruchomiona 13 grudnia 1964 roku trasą z Gwiaździstej na Marymoncie przez Jana III, Marii Kazimiery, Rudzką, Gdańską, Słowackiego, Mickiewicza, Nowotki, Stawki, Lewartowskiego, Zamenhofa, Dzielną, Marchlewskiego, Prostą, Towarową i Grójecką do Placu Narutowicza. W roku 1966 zamieniono przebieg przez Dzielną na Nowolipki. 10 marca 1968 linia 157 docierać zaczęła do przystanku przy Korotyńskiego, a po likwidacji tramwajów na ulicy Żelaznej 30 czerwca 1968 roku zastąpiła tramwaje na ciągu Smocza - Nowolipie - Żelazna do Alej Jerozolimskich.

1 grudnia 1973 roku linia 157 trafiła na nową pętlę zbiorczą na Korotyńskiego, Ze względu na budowę osiedla Marymont-Ruda, w roku 1975 skorygowano trasę w rejonie Gwiaździstej. Przez kolejne kilkanaście lat linia 157 na Bielanach zmieniała przebieg kilkakrotnie. Po likwidacji pętli na Korotyńskiego 23 lutego 1991 roku, linia trafiła na Szczęśliwice. 1 października 2007 roku linie 157 przedłużona została przez Dworzec Zachodni do CH Reduta. Na Szczęśliwice wróciła we wrześniu 2008 roku, ale ze względu na przebudowę pętli przez kilka miesięcy zawracała pod Dworcem Zachodnim. Od marca 2009 do czerwca 2011 ponownie kursowała aż do CH Reduta, jednak w związku z budową II linii metra 11 czerwca 2011 pojechała przez Grójecką i Białobrzeską ponownie na Szczęśliwice, ze względu na wycofanie z tej trasy linii 150.

Linia posiada 35 przystanków na trasie. Trzy z nich to stanowiska jednokierunkowe. Autobusy pojawiają się na przystankach co 12 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy. Czas przejazdu, zgodnie z rozkładem jazdy, waha się od 40 do 50 minut.


fot. Pawel192 (warszawa.wikia.com)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane