Najpierw Koleje Małopolskie zamierzają powierzyć zlecenie wybranemu w przetargu podmiotowi na 4 miesiące, w dalszej kolejności podpisana zostanie umowa wieloletnia. Zamówienie obejmuje wszystkie linie, zarówno te istniejące, jak i planowane do uruchomienia. Rozwój linii dowozowych ma przede wszystkim zmniejszyć korki w Wieliczce i Krakowie, a także przyczynić się do walki ze smogiem w regionie.
W istniejących relacjach zajdą pewne zmiany. Zostaną one rozbudowane znacząco, i tak linia B1 pojedzie nie tylko do Byszyc, ale także przez Gorzków, Koźmice, Sierczę i Rożnową. Linia R1 obsłuży Byszyce, Grajów, Raciborsko, Koźmice i Pawlikowice, natomiast linia D1 pojedzie z Wieliczki przez Mietniów, Chorągwicę i Dobranowice do Huciska. Zupełnie nową będzie linia S1, której trasa będzie wiodła z Rzeszotar przez Ochojno, Podstolice i Grabówki do Wieliczki. Linia G1, także nowa, połączy Grabie z Wieliczką przez Węgrzce Wielkie, Kokotów, Śledziejowice i Czarnochowice. Linia G2 stanowić będzie połączenie powyższych linii, i kursować będzie w pełnej relacji z Grabia do Rzeszotar.
Zgodnie z planem nowe linie mają wyjechać na trasy z dniem 1 września tego roku. Wstępnie zakładano częstotliwość co pół godziny, jednak z uwagi na rozpoczęcie zaawansowanych prac przy modernizacji linii kolejowej w Krakowie i obniżenie się częstotliwości kursów pociągów SKA, przyjęto takt godzinny na wszystkich relacjach. Uruchamianie linii odbywać się będzie we współpracy z jednostkami samorządu lokalnego, a więc z gminami, na terenie których autobusy dowozowe będą operować.
Kto wygra przetarg i wystawi autobusy do obsługi tras? Czy będzie to MPK Kraków, Mobilis czy może całkiem inny przewoźnik? Okaże się wkrótce.
![]() |
fot. Gmina Wieliczka |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane