środa, 9 sierpnia 2017

MAŁOPOLSKA: czy składy 14WE od Industrial Division pomogą Kolejom Małopolskim?

W Krakowie jakiś czas temu pojawiły się dwa spośród czterech EZT-ów, reprezentujących klasę 14WE. Należały one niegdyś do SKM Warszawa, a przejęła je spółka Industrial Division. Dwa pojazdy zostały wydzierżawione Kolejom Śląskim w związku z opóźniającą się dostawą Elfów II. Jednostki 14WE-004 i 14WE-006 wydzierżawiły z kolei Koleje Małopolskie. Po testach bez pasażerów podjęta zostanie decyzja o regularnej eksploatacji.

14WE są najbardziej zaawansowaną modernizacją jednostek EN57. Zostały zabudowane na szkielecie tych EZT i niestety, posiadają tak samo koszmarne silniki trakcyjne. Na szczęście Industrial Division wyposażył pojazdy w klimatyzację, informację pasażerską i kilka udogodnień dla niepełnosprawnych, dlatego też pojazdy te z powodzeniem mogą chwilowo sprawdzić się na lokalnych liniach kolejowych w województwie.

Dzierżawa tych pojazdów wynika z dynamicznego rozwoju samorządowej spółki przewozowej. Koleje Małopolskie systematycznie rozwijają swoją ofertę, liczą ponadto na odzyskanie trasy SKA do Sędziszowa, w związku z otwarciem łącznicy Zabłocie - Krzemionki i wydłużeniem jej trasy do Skawiny. Z tego powodu, uwzględniając potrzeby, najpewniej przewoźnik zdecyduje się wykorzystywać wypożyczone jednostki.

fot. Industrial Division 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane