Do Tramwajów Warszawskich wpłynęło 5 ofert, z których najtańsza okazała się propozycja Solarisa i Stadlera, a kolejną była oferta Hyundai. Najdrożej swoje tramwaje wycenił Alstom, a w środku stawki znalazły się Skoda i Pesa, proponując po mniej więcej 2,7 miliarda złotych brutto. Najtańsza oferta konsorcjum Solarisa i Stadlera oraz najdroższa Alstomu zostały z przetargu wykluczone. Najlepsze oceny zebrała czeska Skoda, jednak okazała się ona zbyt droga w porównaniu do koreańskiej oferty. Ze względu na fakt, że zapisy przetargu stanowią o wadze ceny tylko w 53% ogólnej punktacji, Tramwaje Warszawskie musiały unieważnić przetarg, z uwagi na niemożność dokonania najbardziej korzystnego wyboru oferty. Teraz prawdopodobnie zapisy specyfikacji przetargowej zostaną nieco zmienione, by ułatwić wyklarowanie zwycięzcy. Nie muszę chyba mówić, że z pewnością dojdzie do odwołań, bo żadna z firm tramwajowych nie będzie chciała tak łatwo zrezygnować z walki o gigantyczny kontrakt.
Ciekawe, jak to się dalej potoczy...
![]() |
fot. warszawa.pl |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane