W ramach prac zrewitalizowana zostanie cała linia, wyremontowane zostanie 9 stacji i przystanków, a ponadto całkiem nowy peron powstanie w Lubinie. Inwestycja znacząco poprawi sieć kolei pasażerskiej w zachodniej części Dolnego Śląska, dając możliwość uruchamiania pociągów łączących Głogów, Lubin i Legnicę - najważniejsze ośrodki miejskie i przemysłowe tzw. Zagłębia Miedziowego. Zmodernizowana linia kolejowa 289 stworzy także nowe możliwości dla rozwoju Kolei Dolnośląskich. Składy pasażerskie będą mogły się tam bowiem poruszać z prędkością aż 120 km/h, co skróci czas przejazdu do około pół godziny. Dziś, dla przypomnienia, jest to teoretycznie ponad godzina. Dodatkowa stacja Lubin Stadion poprawi dostępność kolei w tym 75-tysięcznym mieście.
Modernizacja linii 289 oznacza także poprawę jakości i sprawności organizowania transportów towarowych, jako że prędkość pociągów takich podniesiona zostanie do 80 km/h. Od lat bowiem linia ta, jako łącznik między magistralą E30 a Nadodrzanką, stanowi trasę o priorytecie towarowym. Niestety, dotąd nie szły za tym żadne konkretne działania i teraz wreszcie się to zmieni. Ruch pociągów pasażerskich zawieszony został w sierpniu 2010 roku, ruch towarowy prowadzony jest nadal, jednak z niesatysfakcjonującą wydajnością. Prace mają zostać sfinalizowane do końca roku 2019.
![]() |
fot. Mapio.net |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane